جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

تشریح آخرین وضعیت شماره گذاری خودرو

دوشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۵۰
کد مطلب: 454565
سردار مهری درباره پولی کردن جاده چالوس، کاهش آمار شماره‌گذاری خودروهای داخلی و وارداتی، کاهش کشته‌های تلفات رانندگی در ۶ ماهه اول امسال و همچنین محدودیت نداشتن مراکز شماره‌گذاری در طرح جدید فروش خودرو خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، سردار تقی مهری، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی، در حاشیه چهل و نهمین نشست کمیته هماهنگی اجرای طرح‌های ویژه ترافیکی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نشست امروز درباره بررسی و ارزیابی طرح تابستانه بود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی، تصریح کرد: براساس آمارهای پزشکی قانونی در ۶ ماهه شهریور ۹۳، ۹ هزار و ۳۰۶ نفر در تصادفات کشته شدند که این آمار در ۶ ماهه امسال به ۹ هزار و ۷ نفر رسید که کاهش ۳.۷ درصدی را شاهد بوده‌ایم.

سردار مهری ادامه داد: در شهریور پارسال هزار و ۸۱۷ نفر به علت تصادفات جاده‌ای، کشته شدند که امسال این آمار در شهریور ۹۴، به هزار و ۷۱۹ نفر رسید؛ یعنی ۵.۴ درصد کاهش کشته‌ها را در جاده‌ها داشته‌ایم.

عالی‌ترین مقام راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی درباره شماره‌گذاری خودروهای نوشماره، بیان داشت: امسال ۱۹.۴ درصد در تولیدات داخلی و ۲۶.۳ درصد درباره خودروهای وارداتی کاهش شماره‌گذاری داشته‌ایم.

وی با اشاره به این مطلب که در شماره‌گذاری هیچ مشکل و محدودیتی نداریم، تصریح کرد: اگر از طرح جدید فروش خودرو، استقبال شود، ما برای شماره‌گذاری هیچ مسئله‌ای نداشته و بر ساعات کاری مراکز خود می‌افزاییم؛ اگرچه آمارهای امسال نشان داده است که در شماره‌گذاری نوشماره‌ها کاهش داشته‌ایم.

سردار مهری درباره شماره‌گذاری‌ خودروها گفت:‌ از طرف وزارت صنعت و همچنین سازمان استاندارد و سازمان محیط زیست، استانداردهای ۵۱ گانه و استاندارد از نظر آلایندگی نوع خودروها به پلیس راهنمایی و رانندگی اعلام می‌شود و مرکز شماره‌گذاری پلیس براساس استانداردهای ابلاغ‌شده، خودروها را شماره‌گذاری می‌کند و اگر خودرویی شماره‌گذاری نمی‌شود به خاطر عدم داشتن استانداردهاست.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی، مشکل اساسی کلان‌شهرها را ترافیک دانست و خاطرنشان کرد: راه حل ترافیک استفاده از حمل‌ونقل عمومی و تقویت آن است.

سردار مهری در پاسخ به سؤالی درمورد پولی کردن جاده چالوس، اظهار داشت: درباره پولی کردن جاده چالوس اطلاعات لازم را نداریم و پلیس در این باره طبق قانون و مقررات عمل می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *