پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱

سازمان توسعه برق ایران منحل می‌شود

دوشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۴
کد مطلب: 454488
در تصمیم جدید وزارت نیرو، سازمان توسعه برق ایران منحل می‌شود و وظایف آن به شرکت جدید مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی ایران و شرکت توانیر منتقل خواهد شد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، با تشکیل شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی ایران که با دستور وزیر نیرو حدود یک ماه پیش تشکیل شد؛ طرح انحلال توانیر بار دیگر مطرح شد. طرحی که به منظور چابک سازی صنعت برق و جداسازی بخش های مختلف تولید، توزیع و انتقال برق و فراهم سازی شرایط واگذاری شرکت ها به بخش خصوصی کلید خورده بود.

اما در عمل تصمیم گیری ها چیز دیگری را رقم زد. بر اساس تصمیمات جدید در وزارت نیرو، سازمان توسعه برق ایران که به مدت ۲۰ سال وظایف توسعه ای صنعت برق را بر عهده داشت منحل شده و وظایف تولیدی آن به شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی ایران و وظایف انتقال و توزیع آن به شرکت توانیر منتقل می شود.

مسئولیت های سازمان توسعه برق ایران عبارت بود از: چون احداث و توسعه نیروگاهها و افزایش ظرفیت تولید برق، اجراء طرحها و پروژه‏های ملی احداث، توسعه و بهینه ‏سازی خطوط و پستهای انتقال برق، احداث و توسعه مراکز دیسپاچینگ و شبکه‏ های مخابراتی برق، ارائه خدمات مدیریت پروژه در زمینه احداث و توسعه تاسیسات صنعت برق، براساس روشهای مختلف سرمایه ‏گذاری توسط اشخاص غیردولتی اعم از حقیقی و حقوقی، اجرای طرحها و پروژه‏های مورد درخواست شرکت‏های برق منطقه‏ای، تدوین و تهیه طرحهای اجرایی متناسب با نیازهای صنعت برق کشور و ارائه آن به شرکت مادر تخصصی توانیر و اعمال نظارت دراجرای این گونه طرحها، انجام مطالعات امکان سنجی در احداث نیروگاه ها براساس شرایط اقلیمی و منابع سوخت در کشور و ارائه آن به شرکت توانیر، مشارکت در تهیه استانداردهای برق و ارائه خدمات مشاوره‏ای در این ارتباط، اجرای برنامه های شرکت مادر تخصصی توانیر در زمینه حمایت و تقویت ظرفیت های پیمانکاری، مشاوره ای و ساخت و تولید تجهیزات نیروگاه ها و شبکه های انتقال و همچنین انجام مطالعات لازم برای انتخاب فناوری مناسب تولید و انتقال برق در کشور و استفاده در امر تولید و انتقال برق در چارچوب سیاست های وزارت نیرو، همکاری و اشتراک مساعی با دیگر شرکت ها و موسسات مرتبط با صنعت برق و پیمانکاران اعم از داخلی و خارجی برای عرضه یا دریافت خدمات تخصصی در زمینه های مطالعاتی ، مهندسی، اجرایی و همچنین انتقال، جذب و ارتقاء فناوری در صنعت برق کشور و انجام هرگونه عملیات و معاملات که علاوه بر رعایت صرفه و صلاح ، برای مقاصد شرکت ضروری و مرتبط باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *