جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

مرگ پناه جوی ایرانی در زندان استرالیا

دوشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۴۴
کد مطلب: 454455
رسانه‌های بین‌المللی گزارش داده‌اند مرگ پناه‌جوی ایرانی در «جزیره کریسمس» در جنوب شرق آسیا موجب شورش در بازداشتگاه این جزیره شده است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، مرگ یک پناه‌جوی ایرانی در بازداشتگاه «جزیره کریسمس» استرالیا به شورش در این بازداشتگاه منجر شده است.

گزارش رسانه‌های بین‌المللی، از جمله پایگاه «ای‌بی‌سی نیوز» در روز یکشنبه حاکی است این پناه‌جو به نام «فاضل چگینی»، روز شنبه از بازداشتگاه مورد نظر متواری شده و پلیس فدرال استرالیا روز یکشنبه جسد وی را پیدا کرده است. خبر شورش در بازداشتگاه «جزیره کریسمس» را روزنامه انگلیسی گاردین، بامداد دوشنبه منتشر کرده است.

بنا به گزارش «ای‌بی‌سی نیوز»، اداره مهاجرت و محافظت مرزی استرالیا روز یکشنبه بعد از تأیید مرگ آقای چگینی گفته تحقیقات در این باره در حال انجام است.

روزنامه گاردین بامداد دوشنبه گزارش داد برخی از قسمت‌های بازداشتگاه دچار آتش‌سوزی شده است. «کلوین دیویس»، یکی از نماینده‌های پارلمان نیوزلند که از جزیره کریسمس بازدید کرده می‌گوید یکی از بازداشتی‌ها به او گفته که زندانی‌ها کنترل این بازداشتگاه را به دست گرفته‌اند و نگهبان‌ها عقب‌نشینی کرده‌اند.

گزارش این روزنامه انگلیسی حاکی است شورش در بازداشتگاه بعد از آن آغاز شده که نگهبان بازداشتگاه به یکی از زندانی‌هایی که سرنوشت آقای چگینی را پرسیده حمله کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *