جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

افشای رانت در فروش اعتباری لوازم خانگی

شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۲۴
کد مطلب: 454199
عضو انجمن لوازم خانگی از وجود رانت در تهیه فهرست کالاهای منتخب توسط وزارت صنعت، برای اجرای بسته خروج از رکود خبرداد و گفت: برخی کالاهای این فهرست مونتاژ است، نه تولید داخل.
به گزارش جهان، علیرضا یوسفی در گفت‌ و گو با فارس، در واکنش به فهرست تهیه شده از سوی وزارت صنعت برای پرداخت تسهیلات بانکی به کالاهای داخلی در قالب بسته خروج از رکود دولت، اظهار داشت:‌ بیش از هزار واحد تولید لوازم خانگی در کشور وجود دارد که تنها تعداد محدودی از آنها در فهرست وزارت صنعت قرار گرفته است.

وی ادامه داد: این مسئله نشان دهنده وجود رانت در تهیه فهرست لوازم خانگی منتخب بوده است.

یوسفی با بیان اینکه نام برخی کالاهای مونتاژی در این فهرست دیده می‌شود، گفت: هیچ اعلامی از طرف وزارت صنعت یا انجمن لوازم خانگی برای عرضه کالا در قالب فهرست کالاهای منتخب صورت نگرفت و تولید‌کنندگان در جریان این مسئله برای اعلام محصولات خود قرار نداشتند.

وی با بیان اینکه در فهرست تهیه‌شده از کالاهای منتخب، برخی محصولات مونتاژی دیده می‌شوند، افزود: در حال حاضر به دلیل اینکه مدل انواع لوازم خانگی هر ۶ ماه یکبار تغییر می‌کند، تهیه پالت و قالب برای واحدهای تولیدی، توجیه اقتصادی ندارد و به همین دلیل کارخانه‌های داخلی نسبت به واردات قطعات و مونتاژ آنها در قالب چند شرکت اقدام می‌کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


کاسب توافق