کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فروش بلیت پروازهای اربعین شروع شد

16 آبان 1394 ساعت 12:34

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی از آغاز فروش بلیت‌های هواپیما به عتبات عالیات به‌مناسبت اربعین از امروز خبر داد.


به گزارش جهان به نقل از تسنیم، مقصود اسعدی سامانی با اشاره به آغاز فروش بلیت پروازهای نجف و بغداد از ساعت ۸ صبح امروز گفت: به‌منظور جلوگیری از سوء استفاده برخی آژانس‌های هواپیمایی در فروش بلیت پروازهای نجف و بغداد با نرخ‌های گران که سالهای گذشته گزارش شد، امسال با هماهنگی سازمان هواپیمایی کشوری برای سفر به عتبات عالیات، نرخهای ثابت در نظر گرفته شده است.

وی با یادآوری اینکه نرخ بلیت هواپیما در مسیر تهران ــ نجف ــ تهران ۸۵۰هزار تومان، مشهد ــ نجف ــ مشهد یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و مشهد ــ بغداد ــ مشهد نیز یک‌میلیون و ۱۰۰هزار تومان تعیین شده است، اظهار کرد: نرخ بلیت پروازهای عتبات از سایر فرودگاه‌ها از جمله اصفهان و تبریز به نجف نیز با نرخ ۹۵۰هزار تومان خواهد بود.

به‌گفته دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی نرخ‌های مصوب به مقاصد پروازی عتبات عالیات فقط مربوط به بازه زمانی ۵ تا ۱۸ آذر است و در صورت مشاهده فروش بلیت بیش از نرخهای مصوب با متخلفان برخورد می‌شود.

سامانی همچنین با تأکید بر اینکه هیچ شرکت هواپیمایی مجاز نیست بلیت مسیرهای پروازی به عتبات را در این بازه زمانی به‌صورت چارتر عرضه کند، گفت: همه بلیت‌های این مسیر باید به‌صورت سیستمی به متقاضیان فروخته شود.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی یادآور شد: نرخ‌های مصوب برای مسیرهای پروازی عتبات مربوط به کلاس پروازی عادی است و کلاس‌های پروازی درجه یک (first class) و کلاس تجاری (business class) مشمول این قیمت‌گذاری نمی‌شود بلکه به‌دلیل ارائه خدمات بیشتر در این کلاس‌های پروازی نرخ بلیت آنها نیز بیش از نرخهای مصوب است.

هر هفته ۸۶ پرواز برنامه‌‌ای به‌مقصد نجف و ۵۵ پرواز برنامه‌ای به بغداد از کشورمان انجام می‌شود که به‌مناسبت اربعین شرکت‌های هواپیمایی درخواست انجام پروازهای فوق‌العاده خود را به سازمان هواپیمایی کشوری ارائه داده‌اند.


کد مطلب: 454133

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/454133/فروش-بلیت-پروازهای-اربعین-شروع

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com