جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

"آوارگان سوری"‌بهانه‌غرب‌برای‌غارت منطقه

شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۳
کد مطلب: 454085
خبرگزاری رویترز گزارش داد: «آن ریچارد» دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور جمعیت ومهاجران روز جمعه گفته است، انتظار دارد کشورهای ثروتمند عرب حوزه خلیج فارس کمک های بیشتری به آوارگان سوری اختصاص دهند.
"آوارگان سوری"‌بهانه‌غرب‌برای‌غارت منطقه
به گزارش جهان، ایرنا به نقل ازاین خبرگزاری افزود، این مقام وزارت امورخارجه آمریکا در گفت و گو با یک برنامه تلویزیونی درشبکه «سی اس پی ان» گفته است «من دوست دارم ببینم کشورهای حوزه خلیج فارس که درخاورمیانه قرار دارند و به لحاظ اقتصادی به طور نسبی از لبنان و اردن نیز ثروتمند تر هستند، کمک های بیشتری به آوارگان سوری اعطا کنند.»

وی افزوده است :«کشورهای ثروتمند که نسبت به مسایل این منطقه علاقمند هستند می بایست کمک های بشردوستانه بیشتری اختصاص دهند.»

آن ریچارد در ادامه تاکید کرده است :«انتظار دارد قدرت های اقتصادی نوظهور مانند چین، برزیل روسیه و هند نیز کمک بیشتری به آوارگان سوری اختصاص دهند.»

این مقام وزارت امور خارجه آمریکا همچنین گفته است: «برخی از کشورهای عرب حوزه خلیج فارس مانند کویت وامارات کمک های خوبی به آوارگان کرده اند ولی برخی دیگر مانند عربستان و قطر می توانند کمک های بیشتری به آنها بکنند.»

به گفته آن ریچارد، میزان کمک های کشورهای عرب به آوارگان هرسال نسبت به سال دیگر متغیر است و او انتظار دارد این کمک ها روند یکپارچه و مداوم داشته باشد.

به گزارش ایرنا، گروه تروریستی داعش پنج سال پیش با حمایت کشورهای آمریکا، انگلیس، قطر، عربستان، ترکیه و فرانسه با استفاده از خاک ترکیه برای براندازی حکومت سوریه مسلح و به این کشور اعزام شد.

آمریکا و متحدان غربی و منطقه ای آن از حدود یک سال پیش به بهانه مبارزه با داعش، با تشکیل ائتلافی، اقدام به حمله هوایی به سوریه و عراق کرده اند اما نه تنها این حملات نتیجه بخش نبوده بلکه گروه های تروریستی بویژه داعش در سوریه و عراق قوی تر نیز شده و توانسته اند مناطق بیشتری از خاک سوریه و عراق را تصرف کنند؛ ضمن آنکه تاکنون صدها شهروند سوری و عراقی در حملات ائتلاف به خاک و خون کشیده شده، خسارت های سنگینی به تاسیسات زیربنایی این دو کشور وارد شده و میلیون ها نفر نیز آواره شده اند.

از سوی دیگر، در این مدت گروه های تروریستی مختلفی با پشتیبانی این ائتلاف با عنوان مخالفان مورد اعتماد آمریکا و همپیمانانش، با تجهیزات اهدایی غرب به مقابله با ملت و دولت سوریه پرداخته اند.

گفتنی است اکثر آوارگان سوری که در حال حاضر کشور خود را ترک کرده اند به کشورهایی مانند لبنان، اردن و ترکیه رفته اند، این درحالی است که طی ماه های اخیر صدها هزار سوری توانسته اند خود را به اروپا برسانند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *