پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

نشانی از روانگردان‌ها در تنباکو پیدا نشد

شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۳
کد مطلب: 454081
رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر با اشاره به صحبت‌های مقامات وزارت بهداشت در مورد وجود روانگردان‌ها در تنباکوی قلیان گفت: در نمونه برداری از استان‌های مختلف مشخص شد که در تنباکو‌ها روانگردان وجود ندارد.
به گزارش جهان، سردار علی مؤیدی در گفت‌وگو با فارس در مورد اظهارات مقامات وزارت بهداشت در مورد تنباکو توضیحاتی داد.

وی با رد این گفته که تنباکوی قلیان حاوی مواد روانگردان مانند شیشه است گفت: ما در آزمایشگاه مرجع خود نمونه‌هایی را از استان‌های مختلف مورد آزمایش قرار دادیم.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر خاطرنشان کرد: در آزمایش‌ها ردی از روانگردان‌ها در تنباکو مشاهده نکردیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا امکان دارد که در هنگام مصرف و در قهوه‌خانه‌ها و سفره‌خانه‌ها روانگردان یا مخدرهای دیگر به تنباکو افزوده شود، گفت: این موضوع می‌تواند رخ دهد و شهروندان اگر با چنین مواردی برخورد کردند حتما به نیروی انتظامی گزارش دهند.

مؤیدی سپس به استفاده از قلیان اشاره کرد و گفت: نبود روانگردان در تنباکو به این معنی نیست که ما مصرف قلیان را تأیید می‌کنیم، از نظر ما قلیان شروع و دروازه ورود به سمت مصرف موادمخدر است و ما مخالف مصرف هستیم.

وی با بیان اینکه مسئول نظارت بر مصرف قلیان نهادهای دیگری هستند گفت: ما تابع تصمیمات دستگاه‌های مسئول هستیم.

به گزارش فارس، پیش از این خسرو صادق‌نیت، رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، علاوه بر اینکه نسبت به مضرات فراوان قلیان هشدار از وجود روانگردان شیشه در تنباکو خبر داده بود.

وی گفته بود: موضوع جدیدی که نگرانی‌ها را تشدید کرده اقدام برخی افراد سودجو است که هنگام عرضه قلیان در محیط‌های غیرمجاز مواد روان گردان همچون شیشه به تنباکو اضافه می‌کنند به گونه‌ای که مشاهده شده در برخی موارد میزان اضافه شده‌ این ماده به قدری بوده است که موجب مسمومیت مصرف کننده قلیان و بستری شدن در بیمارستان شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *