شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۲

فتنه پس از برجام، پیچیده‌تر از فتنه ۸۸

شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۶
کد مطلب: 454076
کارشناس مسائل سیاسی به جریان نفوذ در سال‌های گذشته از جمله فتنه ۸۸ پرداخت و گفت: عده‌ای نمی‌دانند که اگر یک قدم به سمت آمریکا بردارند قدم‌های دیگری هم باید بردارند؛ چرا که آمریکایی‌ها هیچ وقت دشمنشان را به سادگی رها نمی‌کنند.
فتنه پس از برجام، پیچیده‌تر از فتنه ۸۸
به گزارش جهان به نقل از خبرگزاری دانشجو، منوچهر محمدی، فارغ‌التحصیل دکترای بین‌الملل از دانشگاه کارولینای آمریکا و عضو هیات علمی دانشگاه تهران در مراسم ضد نفوذ فرهنگی که در دانشگاه صنعتی دزفول برگزار شد، به بررسی جریان نفوذ از ابتدای انقلاب تا کنون پرداخت و با اشاره به حماسه ۱۳ آبان گفت: این حادثه در واقع انقلاب را بیمه کرد و من بارها گفته‌ام یک موهبت الهی بود و اگر حادثه سوم یعنی تسخیر لانه جاسوسی نبود، مطمئناً ما و شما این جا ننشسته بودیم یعنی اینکه لیبرال‌ها کلاً کنترل کشور را در اختیار داشتند و بلایی سر مملکت می‌آمد که این بلا سر مشروطه آمد.

وی در ادامه افزود: اگر چه من دیدم و شنیدم که عده‌ای هنوز می‌گویند ما اشتباه کردیم باید از آمریکا عذرخواهی بکنیم حتی کسانی که خودشان در درون دانشجویان پیرو خط امام بودند، بعضی این چنین از کرده خودشان پشیمانند ولی واقعیت امر این است که خودشان هم نفهمیدند چه کار بزرگی انجام دادند.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران همچنین بیان داشت: در اشغال سفارت، آمریکا ضربه سختی خورد مهمترین ضربه‌ای که خورد این است که می‌بینیم انقلاب همچنان بر روال خودش باوجود گذشت چهار نسل دارد، پیش می رود.

محمدی با اشاره به صحبت‎های دیروز رهبری گفت: متاسفانه عده‌ای در داخل کشور یا از روی غرض‌ورزی یا از روی ساده‌لوحی سعی می‌کنند که چهره آمریکا را بزک کنند و سعی بکنند که آن جنایاتی که مرتکب می‌شود آن‌ها را نادیده بگیرند و تلاش بکنند که آمریکا را خوبه بکنند، ما باید بدانیم این ها چه کسانی هستند و چرا؟

فرماندار خرمشهر در اوایل انقلاب با اشاره به جریان نفوذ در شروع انقلاب گفت: در طول این ۹ ماهی که دولت موقت حاکم بود سعی کردند رابطه با آمریکا خوب بشود حتی امتیازات عجیبی هم به آمریکایی‌ها دادند.

محمدی خاطرنشان کرد: این انقلاب ۲۲ بهمن آغازش بود نه پایانش و ما باید تا زمان ظهور حضرت مهدی (عج) زمینه‌ساز انقلاب باشیم و جنگ ما با استکبار تمام شدنی نیست.

وی با اشاره به جریان نفوذ در بعد از انقلاب افزود: در این دوران (اصلاحات) برخوردهای بسیار بسیار سخیفی علیه اسلام انجام شد.

آقای خاتمی با توسل به آزادی آن چنان ضربه‌ای به دین مردم می‌زند که در یکی از سخنرانی‌هایش می‌گوید اگر دین هم با آزادی در بیفتد، دین است که شکست می‌خورد نه آزادی.

مسئول کارگروه علوم سیاسی موسسه امام خمینی (ره) با اشاره به سابقه آمریکا در ایجاد توطئه‌های براندازی علیه انقلاب فرمود: در دوران ۱۰ ساله اوایل انقلاب (دوران پر برکت حضور حضرت امام) بیش از ۱۶ مورد توطئه براندازی توسط آمریکا انجام شد.

محمدی افززود: این درحالی است که یک حادثه کوچک در مصر یعنی کودتای آقای سیسی که منتسب به مرسی بود حکومت مصر و انقلاب مصر را بر باد فنا داد؛ اما در این کشور در ۱۰ سال اول انقلاب با سالی دو توطئه براندازی به این علت که امام نگذاشت مردم از صحنه خارج بشوند توانست موفق بشود و همه آن ها را خنثی کند.

محمدی با اشاره به جریان نفوذ در سال‌های گذشته از جمله فتنه ۸۸ و سخن رهبری در این رابطه که فرمودند «بعد از این فتنه بزرگتری در راه است» افزود: دیگر از این به بعد مرگ بر اصل ولایت فقیه نمی‌گویند بلکه کارهای خودشان را به نام ولایت فقیه و رهبری تمام می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در انتخابات دو سال پیش رقابت بر این نبود که ما چگونه می‌توانیم بهتر به انقلاب کمک کنیم رقابت بر این بود که چگونه می توانیم با آمریکا آشتی کنیم، امروز قدرت ما به مراتب بیشتر از اوایل انقلاب است و قدرت آمریکا به مراتب ضعیف‌تر از اوایل انقلاب است حتی خود آمریکایی‌ها هم به این نتیجه رسیدند که ایران نه تنها ضعیف‌تر نیست؛ بلکه به قدرت منطقه‌ای تبدیل شده است که باید با او کنار آمد.

این استاد دانشگاه با اشاره به جریان نفوذ در انتخابات مجلس ادامه داد: توطئه و برنامه‌ای که امسال ریخته شده در انتخابات اسفند امسال است یعنی بسیج شدند که هم انتخابات مجلس خبرگان را ببرند و به جای ولایت و رهبری، شورای رهبری راه بیاندازند و هم انتخابات مجلس را ببرند که دیگر مخالفی نداشته باشند که کارشان را انجام دهند.

عضو سابق وزارت امور خارجه همچنین با اشاره به توافق هسته‌ای افزود: عده‌ای نمی‌دانند که اگر یک قدم به سمت آمریکا بردارند قدم‌های دیگری هم باید بردارند؛ چرا که آمریکایی‌ها هیچ وقت دشمنشان را به سادگی رها نمی‌کنند و تا زمانی که زیر پاهایشان له نکنند دشمن را آرام نمی‌گذارند.

محمدی ادامه داد: بازی برد برد هیچ وقت میان ما و آمریکا معنا ندارد برای اینکه آمریکا می‌داند هر قدمی که ما بر می‌داریم و موفقیتی که ما بدست می‌آوریم به ضرر اوست و هر موفقیتی که آمریکا بدست می آورد به ضرر ماست.

محمدی با اشاره به بی اثر بودن تحریم‌ها گفت: امروز مملکت ما توانسته در اثر همان تحریم‌ها به صورت بومی آن چنان قدرت تسلیحاتی بدست بیاورد که وحشت بر دل دشمنان ما انداخته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


برجام اجرائي كنيد هر جا به ضرر ملت بود انجا جلوش را خواهيم گرفت نه اينكه قصاص قبل از جنايت داشته باشيم
Iran, Islamic Republic of
امام خميني: ميزان راي ملت است