جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

تشکیل سه صندوق خُرد برای زنان عشایر

پنجشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۶
کد مطلب: 453859
مدیرکل امور عشایر استان تهران از تشکیل صندوق اعتبارات خرد زنان عشایری در شهرستانهای استان تهران خبر داد و گفت: در حال حاضر تعداد سه صندوق در مناطق عشایری شهرستانهای فیروزکوه، ورامین و پاکدشت تشکیل شده است.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، سیروس نصیری با اشاره به تشکیل این صندوق افزود: طبق مصوبه شورای عشایری استان تهران به منظور تامین اشتغال زنان عشایری طرح تشکیل صندوق اعتبارات خرد زنان عشایری در سطح شهرستانهای استان تهران با همکاری استانداری، سازمان جهاد کشاورزی و امورعشایر استان تهران در مناطق عشایری استان تهران در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: در حال حاضر سه صندوق در سامانه های عشایری لزور فیروزکوه، سلمان آباد ورامین و توچال پاکدشت تشکیل شده که زنان عشایری علاوه بر تولید و فروش محصولات خود سهمی در رونق اقتصادی دارند.

نصیری تاکید کرد: زنان عشایر در این تعاونی ها در زمینه های تولید صنایع دستی، تولید محصولات کشاورزی و باغی مشغول به فعالیت هستند و علاوه بر سرمایه گذاری خود دولت نیز با اختصاص وام های مناسب از این تشکل های تولیدی حمایت می کند.

مدیرکل امورعشایر استان تهران در حاشیه تشکیل صندوق خرد زنان عشایری شهرستان پاکدشت ابراز امیدواری کرد با تشکیل این تعاونی های اعتباری و سرمایه گذاری زنان عشایر و تسهیلات دولتی علاوه بر تامین اشتغال زنان عشایری این جامعه تولید کننده سهمی در رونق اقتصادی حوزه تولید کننده عشایر داشته باشند.

وی بیان کرد: در هر صندوق حدود ۵۰ تا ۷۰ نفر از زنان عشایر عضو هستند که ماهیانه مبلغی به عنوان سرمایه گذاری در صندوق خود واریز می کنند.

نصیری ادامه داد: هر صندوق پس از برگزاری شش ماه کلاسهای آموزشی مشغول به فعالیت تولیدی می شوند.

وی با بیان اینکه با تشکیل این صندوقها سبب افزایش درآمد خانوارهای کم درآمد می شود گفت: ارتقای مهارتهای فردی و اجتماعی زنان عشایری از طریق برنامه های آموزشی و توانمندسازی آنان از طریق ایجاد بستری مناسب برای مشارکت جمعی زنان در قالب های گروههای اعتبار و پس انداز از اهداف دیگر تشکیل صندوق خرد زنان عشایری است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، در سال گذشته عشایر استان تهران بیش از ۶۲ هزار تن محصولات زراعی، باغی، لبنی، پروتئنی و دامی به ارزش سه هزار و ۷۷۰ میلیارد ریال تولید کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *