چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

مراقب باشید حرف‌هایتان لو نرود

چهارشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب: 453674
والدین باید مراقب بوده تا هر سخنی را در حضور کودکان به‌کار نبرند تا باعث لورفتن آن نشود.
مراقب باشید حرف‌هایتان لو نرود
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمودبیات روان‌شناس تربیتی اظهار کرد: گاهی والدین در حضور فرزندان خردسال خود، در گفت‌وگوهایشان به دلیل کم‌سن و سال بودن آن‌ها مطالبی را بیان می‌کنند که موجب به خاطر سپردن و تکرار نمودن در زمان نامناسب و نابه‌جا توسط آنان خواهد بود.

وی افزود: والدین در چنین شرایطی نباید اقدام به تنبیه کودک خود کنند بلکه باید مراقب بوده تا در حضور آنان هر حرفی را نزده زیرا آن ها به دلیل عدم استنباط و سادگی به‌راحتی حرف‌های اطرافیان را می‌پذیرند.

این روانشناس اضافه کرد: در زمان عصبانیت ازهمسر خود، جلوی کودک از سخن گفتن پرهیز و اگر زمانی مجبور به مکالمه در حضور او بودید، سعی شود با بیان جملات ساده و کوتاه در حین حال مفهوم را به طرف مقابل انتقال دهید.

بیات در پایان خاطرنشان کرد: نیازی به در اختیار قرار دادن جزئیات اطلاعات یک موضوع به کودکان نیست زیرا موجب پریشانی و اضطراب وی شده و سعی شود تا حد ممکن در حضور کودکان گفت‌وگو صورت نگیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *