پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

کاهش‌محدودیت صادرات‌پزشکی ایران‌به‌آمریکا

سه شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۲۶
کد مطلب: 453443
وزارت خزانه‌داری آمریکا بامداد سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد این کشور، ممنوعیت‌های وضع شده علیه صادرات برخی کالاهای پزشکی به ایران را کاهش داده است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، وزارت خزانه‌داری آمریکا بامداد سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ای نام برخی اقلام تجهیزات درمانی را به فهرست کالاهای مجاز برای صادرات و صادرات مجدد به ایران افزود.

در این بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا آمده است: «دفتر کنترل اموال خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا فهرست تجهیزات پزشکی مجاز برای صدور و بازصدور به ایران را بر اساس جواز کلی مشخص شده در بند ۵۶۰.۵۳۰(a)(۳)(i) «مقررات مربوط به تبادلات و تحریم‌های ایران» تغییر داده است.»

مطابق اعلام وزارت خزانه‌داری آمریکا، این اقدام به منظور اضافه کردن اقلام اضافی به فهرستی انجام گرفته که برای اولین بار در ۲۲ اکتبر سال ۲۰۱۲ منتشر شده و فهرست تجهیزات پزشکی اصلی مجاز برای صادرات به ایران را مشخص می‌کند.

فهرست به روز شده خزانه‌داری آمریکا برای کالاهای پزشکی مجاز به صدور به ایران را در اینجا ببینید

واشنگتن، این اقدام را برای استثنا کردن شرکتهای دارویی و تجهیزات پزشکی از تحریم‌های وضع شده این کشور به بهانه برنامه هسته‌ای علیه ایران انجام داده است.

با این وجود، رسانه‌های بین‌المللی در گذشته گزارش داده‌اند بانک‌های بین‌المللی از بیم آنکه هدف جریمه آمریکا واقع شوند از همکاری با ایران، حتی برای انجام مبادلات امور انسانی که تحریم نیستند امتناع می‌کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *