جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۳
۱۵

کی روش در آستانه خداحافظی همیشگی با ایران؟!

دوشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۵۵
کد مطلب: 453331
کارلوس کی روش حتی در سخت‌ترین روزهای مربیگری‌‌اش در ایران، این‌قدر عصبانی نبود‌؛ در روزهایی که می‌گفتند ایران را به قطر فروخته است.
کی روش در آستانه خداحافظی همیشگی با ایران؟!
به گزارش جهان به نقل از روزنامه خبر ورزشی؛ وقتي تيم‌ملي به ازبكستان باخت و شانس صعودش تقريباً به صفر رسيد، خيلي‌ها عليه كی روش شدند. خيلي‌ها گفتند او بايد برود. بعضي‌ها از توطئه‌هاي پشت پرده گفتند و اينكه كروش خودش و تيم‌ملي را به قطري‌ها باخته. وقتي آن مقام بلندپايه ورزش در اردوي تيم‌ملي به بازيكنان گفت: «حواستان باشد كه كروش تيم را نفروشد.» كارلوس اين جمله را فهميد اما حتي در آن روزهاي بحراني، اين‌قدر آشفته نشد. امروز كروش حالي دارد كه تا به حال در فوتبال ايران نداشته‌؛ مردي كه تا ساعت ۲ صبح بيانيه مي‌نويسد و بي‌محابا به مخالفانش مي‌تازد.
 
در اين ۵ سال و اندي، كسي كارلوس كروش را اين شكلي نديده بود. حتي وقتي تيم‌ملي به جام‌جهاني‌ رفت و توقع داشتيم به مخالفانش بتازد گفت: «من هيچ‌وقت بابت كاري كه مي‌كنم منتظر تشكر هيچ‌كس نيستم.» كروش از روزهاي سختي گذر كرد‌؛ خيلي‌ها دهان باز كردند و هرچه خواستند به او گفتند. اينكه اصلاً مربي نيست، دستيار دهم فرگوسن بوده، پول مفت مي‌گيرد، هيچ كاري براي فوتبال ما نكرده، او بايد دستيار مربي ايراني باشد، كروش فقط بلد است بازارگرمي كند، او دروغگوست و هزار و يك چيز ديگر. كروش حتي وقتي اين حرف‌ها را شنيد، آرام بود و همين آرامش باعث شد تا مقابل موج‌هاي بزرگ بايستد و به محبوبيتي برسد كه هيچ مربي خارجي در ايران به‌دست نياورد.
 
او به زعم خودش حالا مقابل يك «آماتور» ايستاده و سؤالي كه از او داريم اين است‌؛ چطور مقابل اين آماتور، سرمربي سابق رئال‌مادريد، تيم‌ملي پرتغال و مربي منچستر، بدين گونه طغيان مي‌كند؟ مگر او حرفه‌اي نيست؟ آيا نمي‌توانست مثل هميشه رفتار كند و با متانت، پاسخ اين افراد را در زمين فوتبال بدهد؟ آنها كه عادت دارند حتي براي تماشاي بازي ژاپن و افغانستان به ورزشگاه آزادي بروند اما يك دقيقه بازي تيم‌ملي را در اين ورزشگاه نبينند. آنها كه از بازي پرسپوليس و استقلال تعريف مي‌كنند اما ناگفته پيداست كه چرا يك كلام از عملكرد خوب تيم‌ملي مقابل ژاپن تعريف نمي‌كنند. اين افراد تكليف‌شان روشن است. آنها نقطه مقابل كروش هستند، حتي اگر ايران را قهرمان جام‌جهاني‌ كند. مشكلاتي كه با كروش دارند، عميق‌تر از اين حرف‌هاست‌؛ مشكل اصلي با فلسفه كاري اوست.
 
بيانيه كروش «بوي رفتن مي‌دهد.» وقتي او اين‌گونه بي‌محابا به منتقدش مي‌تازد، يعني خسته شده است. بيانيه‌ شنبه‌شب او بوي «خستگي» و بوي «رفتن» مي‌دهد. كروش هم ديگر طاقت ماندن در اين فوتبال را پس از ۵ سال و اندي مشكل ندارد و دير يا زود بايد منتظر جدايي‌‌اش بود. خيلي از موافقان او در اين فوتبال مي‌گويند: «نمي‌دانيم چرا تا الان مانده است‌؛ آن هم با اين شرايط. مي‌تواند همين پول را جاي ديگر بگيرد و در آرامش كار كند.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


این بیانیه ها هماهنگ است
...
از برکات وجود مدیران غیر ورزشی
Iran, Islamic Republic of
بهتر
شما وکیل مدافع کی روشی؟ واقعا چکار کرده برای فوتبال ما؟ آهان چون توهین کرده به رحمتی و شما پرسپولیسی هستی! جهان... اگه انتشار ندی
ایرونی
این فوتبال ورشکسته ایران که موندن نداره
رضا
برا کیروش هیچی نداشته باشه پول خوبی که داشته...
مطمئن باش یه جا دیگه دو دلار بیشتر می‌دادن فردا ول می‌کرد می‌رفت.
ali
مربی یهتر از کیروش گیر ایران نمیاد...بعضی توقع دارن با این وضع لیگ برتر که حتی تماشا گران علاقه ای به رفتن به ورزشگاه ندارن ..کیروش تیم ملی رو قهرمان اسیا کنه و تو جام جهانی از گروهش بالا بره..مربی ها لیگ برتر هم فقط انتقاد غیر منصفانه دارن یه قهرمانی اسیا سالهاست که مربیان لیگ برتر نتونستن ببرن..
علی
برا ایران مربی با این تکبر و غرور هم دیگه گیر نمی‌یاد
Iran, Islamic Republic of
عجیبه که شما چرا اینقدر نارحت شدید
به سلامت
خواهشا هر چه سریعتر
سید مرتضی
باز یک نفر پیدا شد که از کی روش حمایت کنه
به سلامت
farhad
اسدی... گودرزی در فدراسیون است. ماموره که کیروش را عاصی ووادار به استیفاء کنه که رفتن کیروش هزینه زیادی برای ایران نداشته باشه.اما کیروش حرفه ای تر از این حرفهاست.خدا عاقبت فوتبال ایران را بخیرکنه
وقتي كل پولش را گرفت انوقت خواهد رفت ...
Iran, Islamic Republic of
این فوتبال لیاقت کی روش را نداره
کسانی منتقد استاد بزرگ فوتبال هستن که باید آبدارچیش باشن
تاثیر مثبت او بر فوتبال ما بر هیچکس پوشیده نیست جام جهانی مشتی از خروار بود
فوتبال حرفه با امثال کی روش است یا فوتبال را تعطیل کنید یا بسپارید به امثال او!