پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
۳
اندیشکده آمریکایی «هریتیج» گزارش داد:

ایران تهدید بالقوه علیه منافع و ارتش آمریکا در خاورمیانه است/ اوضاع نابسامان «نظامیان آمریکایی»

دوشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۸
کد مطلب: 453264
یک اندیشکده معتبر آمریکایی در تازه‌ترین تحلیل از ایران ، روسیه ، چین و کره شمالی به عنوان بزرگترین تهدیدهای فراروی آمریکا و ارتش این کشور در خاورمیانه و دیگر نقاط جهان در سال ۲۰۱۶ نام برده است.
ایران تهدید بالقوه علیه منافع و ارتش آمریکا در خاورمیانه است/ اوضاع نابسامان «نظامیان آمریکایی»
گروه بین الملل جهان نيوز: اندیشکده آمریکایی «هریتیج» در تازه‌ترین گزارش تحلیلی نسبت به «شاخص‌های توانمندی ارتش آمریکا در سال ۲۰۱۶ میلادی» نوشت: خاورمیانه ، با وجود حکومت‌های خودکامه و نهادهای بی‌ثبات ساز منطقه‌ایی به شدت دستخوش نبرد و درگیری برای ارتش آمریکا است که در آن گروه‌های خرابکار فزاینده وجود دارند. هر چند آمریکا از چندین شریک قوی منطقه‌ای بهره می‌برد، اما منافعش در محاصره چالش‌های سیاسی و امنیتی ، تروریسم بین‌المللی فزاینده و تهدید بالقوه ایران هسته‌ای است.

در ادامه این گزارش به تاکید بر تهدیدهای ناشی از جانب روسیه و چین ، از کره شمالی نیز به خاطر توانایی حمله مستقیم علیه آمریکا و نیز دارای بودن جنگ افزارهای هسته‌ای که می‌تواند تاسیسات آمریکا و امنیت اقتصادی این کشور و شرکایش را تهدید کند، نام برده شده است.

در ادامه این مطلب از «ایران» نیز به عنوان تهدید دیگری علیه آمریکا اشاره شده و ‌آمده است: ایران و گروه‌های مبارز مختلف در خاورمیانه اگر قادر باشند توانایی‌های فیزیکی بیشتری را برای اعمال قدرت نظامی کسب کنند، تهدید بزرگتری علیه منافع امنیتی آمریکا به نسبت برهه کنونی خواهند بود . چنین نگرانی‌هایی در بطن مباحثات بر سر توافق بین المللی در زمینه آرمان‌های هسته‌ای ایران می‌باشند .

در خاتمه این گزارش وضعیت نیروی زمینی آمریکا با مولفه «ضعیف»، نیروی دریایی «پایین»، وضعیت نیروی هوایی «پایین» ، وضعیت تفنگداران دریایی «پایین» و قابلیت‌های هسته‌ای نیز «پایین» عنوان شده است.
منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
بعد بعضی ها میخوان برن با اینها درباره منطقه مذاکره کنند...
"حضرت آيت الله خامنه‌ای با رد مذاكره با امریكا درمورد مسائل منطقه: آمریکایی‌ها، دنبال تحمیل منافع خود هستند نه حل مسائل/ آنها می‌خواهند ۶۰، ۷۰ درصد خواسته‌هایشان را در مذاکره تحمیل کنند و بقیه‌ی اهدافشان را هم به‌طور غیرقانونی، عملاً اجرا و تحميل كنند.پس مذاکره چه معنایی دارد؟١٣٩٤/٨/١٠ "

حضرت آقا حرف جالبی زده بد نیست مطالعه بشه
مذاکره ای نیست باج خواهیه، آمریکا خودش باعث ناامنیه
سیاح
تانکهای آمریکایی مناسبترین هدف آرپیجی ۱۱ خودمان است