کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هلال‌احمر لیزر چندمنظوره می‌سازد

10 آبان 1394 ساعت 14:07

رئیس جمعیت هلال‌احمر از پروژه‌هایی سلول درمانی، دیالیز و فیلترهای دیالیز خبر داد و گفت: هلال‌احمر تحقیقاتی را در زمینه تولید دستگاه لیزر چندکاره انجام داده است.


به گزارش جهان به نقل از تسنیم، دکتر سید امیرمحسن ضیائی در صبحانه کاری با دکتر سورنا ستاری به همراه مدیران ارشد هلال‌احمر و معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری ضمن توضیح درباره فعالیت‌ بخش‌های مختلف جمعیت هلال‌احمر، اظهار داشت: هلال‌احمر ایران در میان جمعیت‌های صلیب‌سرخ و هلال‌احمر جزو ۵ جمعیت نخست بوده و لذا ظرفیت بزرگی است که باید از آن بهره برد.

* افزایش پاسخگویی‌ بدون آموزش و پژوهش امکانپذیر نیست

ضیائی با اشاره به اینکه با توجه به ضرورت پژوهش و انجام فعالیت‌های مرتبط با آموزش و پژوهش به‌منظور افزایش پاسخگویی‌ها، معاونت آموزش، پژوهش و فناوری در جمعیت هلال‌احمر آغاز به‌کار است، افزود: به علاوه آموزش‌های همگانی نیز به عنوان ماموریت اصلی هلال‌احمر در دستور کار قرار گرفته و لذا در این زمینه باید با بهره‌گیری از روش‌های جدید و تکنولوژی‌های روز در توسعه آموزش همگانی حرکت کرد و جمعیت هلال‌احمر برای پاسخگویی موثرتر لازم است به این حوزه نگاه خاصی داشته باشد.

وی درباره فعالیت‌های دارویی و پزشکی جمعیت هلال‌احمر، توضیح داد کرد: در این زمینه همه تلاش خود را به سمت تولید نیازهای دارویی و پزشکی کشور سوق داده و تمرکز خود را بر تولید داروهای باکیفیت بسیار زیاد قرار داده‌ایم.

* تولید دستگاه لیزر چندمنظوره در هلال‌احمر

رئیس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به اینکه پروژه‌هایی از جمله سلول درمانی، دیالیز و فیلترهای دیالیز با همکاری معاونت علمی ریاست‌جمهوری در دست اجرا است، عنوان کرد: به‌علاوه هلال‌احمر تحقیقاتی را در زمینه تولید دستگاه لیزر چندکاره انجام داده و تولید این دستگاه لیزر چندکاره به عنوان تکنولوژی منحصربه‌فرد برای کشور محسوب خواهد شد.

به گزارش هلال احمر، تاکید بر تبدیل هلال‌احمر به برند شرکت‌های دانش‌بنیان، بهره‌مندی از ظرفیت هلال‌احمر برای توسعه بازار شرکت‌های دانش‌بنیان، توسعه همکاری‌های دارویی و درمانی از جمله سلول درمانی، دیالیز و فیلترهای دیالیز و توسعه همکاری با هلال‌احمر برای حذف واردات دیالیز در کشور، همکاری در زمینه تجهیزات پهباد، ربات‌های زنده‌یاب، ردیاب، جسدیاب، امدادگر و... از جمله مباحث مهم صبحانه کاری امروز رئیس جمعیت هلال‌احمر با معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور بود.


کد مطلب: 453121

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/453121/هلال-احمر-لیزر-چندمنظوره-می-سازد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com