جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۱

نقش مظلومی در دربی‌های پرهیجان

يکشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۱۴
کد مطلب: 453103
آمار دیدارهایی که پرویز مظلومی در آن سرمربی استقلال بوده نشان از غافلگیری و هیجان در دربی‌ها دارد. وقتی وی هدایت آبی‌پوشان را برعهده داشته دیدار سرخابی ها توانسته تماشاگران را راضی کند.
به گزارش جهان به نقل از مهر،  از حضور پرویز مظلومی روی نیمکت استقلال مدت بسیار زیادی نمی‌گذرد اما او به عنوان سرمربی روی این نیمکت خوب جا افتاده و مهمترین دلیل این جا افتادن نتایجی است که وی در دربی‌ها گرفته است.
 
مظلومی در سال ۱۳۸۹ حکم سرمربیگری استقلال را  از علی فتح الله‌زاده گرفت آنهم پس از آنکه در رقابت‌های غرب آسیا با تیم ملی «ب» در حالی قهرمان شد که در فینال عراق را که چند ماه بعد در رقابت های جام ملت‌های آسیا قهرمان شده بود را شکست داد.
 
اسم پرویز مظلومی برای دربی به طور کلی مترادف است با هیجان، او که باشد چه ببرد یا ببازد و حتی مساوی هم کند، دربی جذاب است و دیدنی. در همان سال ۸۸ و در دربی ۶۹ گل دقیقه ۹۰ فرهاد مجیدی به سریال تساوی‌های دربی با امیر قلعه‌نویی پایان داد و پس از آن آرش برهانی نقش فرهاد را برعهده گرفت تا یک نتیجه یک بر صفر دیگر هم رقم بخورد، دربی بعدی در کمال ناباوری دو بر صفر شد.
 
 دربی چهارم در سال ۱۳۸۹ سه بر صفر به سود استقلال تمام شد تا هیجان به اوج برسد و همه تصور کنند از این مهیج تر نمی‌توان دربی داشت اما مظلومی و دنیزلی نشان دادند دربی می‌تواند از این هم پر هیجان‌تر باشد، او در زمستان ۸۹ بازی دو بر صفر برده را با نتیجه سه بر دو باخت تا پنج گل همراه آنها در دربی‌ها وجود داشته باشد.
 
پس از آن مظلومی از استقلال رفت اما چهار برد پیاپی او مقابل عدد شش پرسپولیسی‌ها لوگو شد. پس از این جدایی تقریبا دربی پرهیجانی برگزار نشد دو برد یک بر صفر پرسپولیس و چند مساوی خسته کننده بدون غافلگیری انجام شد. حال دوباره مظلومی برگشته و این بار حتی مساوی را هم جذاب می‌کند. گل مساوی در دقیقه ای زده می‌شود که دیرترین گل دربی لقب می‌گیرد و حتی از وقت تلف شده هم عبور کرده است.
 
به طور کلی باید تاکید کنیم که مظلومی که روی نیمکت استقلال باشد دربی‌ها جذاب می‌شود، برد و باخت و حتی مساوی اش هم مهم نیست، مهم این است که او دستور دفاع از دقیقه یک نمی‌دهد و برای بردن می‌آید، چه ببرد و چه ببازد استقلال او از دقیقه یک جمع بازی نمی‌کند مگر اینکه از حریف جلو بیافتد که آنهم برای هر دو تیم تا حدود زیادی طبیعی است.
 
شاید یکی از دلایلی که بعد از مدت‌ها هواداران دو تیم ورزشگاه را پرکردند همین مورد بوده باشد، آنها می‌دانند دربی که یک طرفش مظلومی باشد حتما جذاب و هیجان انگیز و زیبا است. او صرف نظر از تاکتیک‌هایی که انتخاب می‌کند، برای باختن به میدان نمی‌آید و این مهمترین موضوع برای جذابیت دربی است.
 
مظلومی با دایی، استیلی، دنیزلی و برانکو در دربی‌ها رو در رو شده است که تمامی دربی‌های او حتی دیدار تدارکاتی‌اش در جام ولایت که با بازیکنان سکونشین انجام شد و دو بر دو مساوی شد هم جذاب بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


majid
Iran, Islamic Republic of
سرویس ورزشی شما ،به صورت خیلی واضح و تابلو از استقلال طرفداری میکنه،برای یه سایت پر بازدید خوب نیست،باید به تمام سلیقه ها احترام بزاره،ولی متاسفانه این عدالت رو رعایت نمیکنید ،تو این چند روز تا حالا چندمین مورد هست که مطالب یکسو میزارید