پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۱

چند درصد مردم میوه و سبزیجات نمی‌خورند؟

يکشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۰
کد مطلب: 453075
طبق آخرین آمارها ۸۸ درصد از مردم ۱۵ تا ۶۴ سال کمتر از ۵ سهم از میوه و سبزیجات استفاده می‌کنند.
به گزارش جهان، احمد کوشا رئیس اداره بیماری‌های غیر واگیر وزارت بهداشت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص مصرف پایین میوه و سبزیجات بیان کرد: طبق آخرین آمارها درسال ۹۰ ،‌۸۸.۱ درصد از مردم ۱۵ تا ۶۴ سال کمتر از ۵ سهم از میوه و سبزیجات استفاده می‌کنند.

وی افزود: استان‌های چهار محال و بختیاری، خراسان شمالی و کرمانشاه به ترتیب ۹۹.۵ ، ۹۸.۱ ، ۹۷.۱ درصد از مردم از میوه و سبزیجات به اندازه کافی مصرف نمی‌کنند.

کوشا عنوان کرد: بیماری‌های غیر واگیر باعث مرگ بیش از ۷۰ درصد از مردم می‌شود که در بررسی علت آن به شیوه زندگی غلط مردم پی بردیم. کم تحرکی، کاهش فعالیت فیزیکی،‌ سکون و چاقی روز به روز در حال افزایش است همچنین مصرف میوه و سبزیجات هر روز کاهش می‌یابد و جای خود را به تنقلات و غذاهای چرب و پر نمک می‌دهد.

وی ادامه داد: شیوع کم تحرکی بین افراد ۱۵ تا ۶۴ سال در سال‌های ۸۷، ۸۸ و ۹۰ به ترتیب ۳۸.۱، ۳۹ و ۴۰.۱ درصد بوده است. استان فارس در بین تمامی استان‌ها با ۵۳.۹ درصد صدرنشین جدول کم تحرکی در ایران است پس از آن نیز بوشهر و سیستان و بلوچستان در جدول قرار می‌گیرند.

رئیس اداره بیماری‌های غیر واگیر وزارت بهداشت اظهار کرد: شیوع چاقی که از جمله مهم‌ترین علت بیماری‌های قلبی عروقی است در افراد ۱۵ تا ۶۴ سال در سال های ۸۷، ۸۸، ۹۰ به ترتیب ۱۴.۹ ، ۱۵.۲ و ۱۶.۸۴ است که بدترین وضع به شهرهای مازندران، قم و گلستان اختصاص دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


با این گرونی میوه و ... مگه کسی میتونه میوه بخوره. با حقوق یک میلیون تومن، چطور میشه نارنگی کیلویی 3500 تومن و پرتقال کیلویی 4000 تومن خورد. تازه ما دو نفریم. خدا به داد دل خانواده های چهارنفره و بیشتر برسه.