شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱

حکایت صالح، استقلال و ملا نصرالدین!

يکشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۵۷
کد مطلب: 453052
دستیار اول پرویز مظلومی می‌گوید اگر آبی‌پوشان در دقایق پایانی داربی گلی دریافت نمی‌کردند، دیگر کسی به کادر فنی این تیم انتقاد نمی‌کرد.
 به گزارش جهان، مجید صالح در گفت‌وگو با سایت باشگاه استقلال درباره انتقادهای مطرح شده نسبت به عملکرد این تیم در داربی روز جمعه گفت: زمانی که حریف شما در 30 دقیقه پایانی نیمه دوم با تغییر پست مدافعان خود به بازی مستقیم روی می‌آورد چه انتظاری می‌توان از یک تیم داشت؟ ما در هر خط از زمین یک تعویض انجام دادیم و برای استفاده از ضدحملات برنامه داشتیم و معتقدم با توجه به شرایط بازی کاری منطقی انجام دادیم. در طول 90 دقیقه در کارهای دفاعی بسیار خوب عمل کردیم و دیدید که اکثر توپ‌های سوم نصیب هافبک‌های ما شد و می‌توانستیم با توجه به این موضوع مانند بازی با سپاهان با استفاده از ضدحمله‌ها به گل برسیم.
 
وی افزود: وضعیت تیم استقلال مانند مثال معروف ملا نصرالدین و پسرش شده است که با یک چهار پا در سفر بودند. ما هر کاری انجام می‌دهیم به ما انتقاد می‌کنند اما منتقدین باید بدانند اعضای کادر فنی استقلال که روی نیمکت حضور دارند با توجه به شرایط بازی تصمیمات را می‌گیرند. من معتقد هستم که پرسپولیس در نیمه اول نمایش خوبی داشت اما در نیمه دوم تنها بازی مستقیم انجام می‌داد. شاید اگر در دقیقه 95 بازی گل دریافت نمی‌کردیم اکنون همه به ما به خاطر تعویض‌هایمان تبریک می‌گفتند اما بپذیرید که تصمیم گرفتن در لحظه‌ها کار بسیار دشواری است.
 
دستیار اول سرمربی استقلال در پاسخ به این سوال که چرا آبی‌پوشان از ضدحمله‌های خود استفاده نمی‌کردند، تصریح کرد: همان طور که گفتم در فاز اول ضدحمله که جمع کردن توپ‌های سوم بود بسیار موفق بودیم اما در فازهای بعدی نتوانستیم از فرصت‌ها استفاده کنیم. در اصفهان تیم ما نمایش بهتری در این موضوع داشت. به دنبال بهانه‌جویی نیستم ولی ما پس از بازی سختی که در اصفهان داشتیم فرصت کمی برای ریکاوری داشتیم و یک جلسه کمتر تمرین تاکتیکی انجام دادیم. در کل معتقد هستم داربی بسیار بازی خوبی بود و هواداران دو تیم از دیدن این بازی لذت بردند.
 
صالح با تمجید از قدرت بدنی و سازمان دفاعی تیمش اظهار کرد: ما در سه مسابقه اخیرمان در دفاع بسیار خوب بودیم و هر چه از لیگ می‌گذرد، روند صعودی ما مشهود است. البته تعطیلات لیگ به تیم‌هایی مانند استقلال که بازیکنان ملی‌پوش زیادی دارند لطمه می‌زند و دیگر تیم‌ها می‌توانند از این موضوع استفاده کنند. ما در طول فصل نسبت به این گونه تیم‌ها کمتر کار تاکتیکی انجام می‌دهیم و زمانی که تعطیلات لیگ آغاز می‌شود، ایام عزای ما شروع می‌شود. ما باید در تمرینات بازیکنان را به سیستم مد نظر کادر فنی نزدیک کنیم اما با تعطیلی‌های پی در پی لیگ با مشکلاتی از این دست رو به رو می‌شویم.
 
او با بیان این نکته که هیچ کس اجازه توهین به تیم داوری و محسن ترکی را ندارد، بیان کرد: قضاوت ترکی و کمک‌های او در بازی روز جمعه فوق‌العاده بود و تیم داوری از نظر من بالاترین نمره ممکن را گرفتند. ترکی بهترین انتخاب برای این مسابقه بود که با عملکرد خود این موضوع را نشان داد. من هم بعد از مسابقه تنها یک سوال مطرح کردم و هیچ توهینی به هیچ یک از ارکان داوری نداشتم. داوری رکن اصلی و از زحمتکشان فوتبال ما هستند و سوال من از آنها این است که بر اساس کرنومتر ما نزدیک به 6 دقیقه 18 ثانیه بازی ادامه یافت و طبق اعلام فیفا برای گلزنی در فوتبال تنها 4 ثانیه لازم است و یعنی حتی اگر داور 10 ثانیه اضافه گرفته باشد، تیم ما ضرر کرده است. در دیدار برابر راه‌آهن به آقای زرگر گفتیم که زمان را کم محاسبه کرده است و شاهد بودید که روز گذشته زمان به چه صورت محاسبه شد. باز هم می‌گویم کسی حق اهانت به داوری را ندارد و سوال من تنها سوالی برای بررسی در میان اهل فن بود.
 
صالح در پایان درباره دیدار روز چهارشنبه این تیم برابر فولاد گفت: بازی در جام حذفی فوق‌العاده حساس است زیرا همان گونه که در جام حذفی به سادگی می‌توان تیم را آسیایی کرد، به آسانی نیز امکان حذف وجود دارد. ما باید در روز چهارشنبه بسیار هوشمندانه وارد زمین شویم و از امتیاز میزبانی به خوبی استفاده کنیم. فولاد با نمایشی که در دیدارهای گذشته خود داشته، نشان داده است که به مسابقات بازگشته است و باید با تمرکز بالا برابر این تیم ظاهر شویم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *