پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

واکنش تند وزیردفاع آمریکا علیه روسیه

يکشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۵۱
کد مطلب: 453051
وزیر دفاع آمریکا ضمن ابراز نگرانی از افزایش تحرکات نظامی روسیه، گفت: در حال حاضر اقداماتی در اروپا علیه مسکو در جریان است که در سال گذشته بی‌سابقه است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، اشتون کارتر وزیر خارجه آمریکا جمعه شب بار دیگر گفته است که عملیات روسیه در سوریه نهایتا با شکست مواجه خواهد شد.

به نوشته پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت دفاع آمریکا، وی که در آلاسکا صحبت می‌کرد، با بیان اینکه روس‌ها «درست فکر نکرده‌اند»، مدعی شد که روسیه در حال نبرد با داعش نیست.

وی گفت مسکو در حال حمایت از نظام سوریه است که این کار به عقیده وی «در همان جنگی که به افراط‌گرایی منجر شد و داعشی را ایجاد کرد که روس‌ها از آن نگرانند، می‌دمد.»

وزیر دفاع آمریکا در ادامه به خبرنگاران حاضر در منطقه «فورت وینرایت» گفت روس‌ها «راهبردی دارند که محکوم به شکست است.»

کارتر در بخش دیگری از اظهاراتش گفت واشنگتن باید تلاش کند تا شهر «رقه» سوریه که اکنون عملا به پایتخت داعش بدل شده، آزاد شود تا اهالی این شهر «زندگی محترمانه‌ای را داشته‌اند، چیزی که اکنون تحت حاکمیت وحشیانه داعش از آن محروم هستند.»

وی ادامه داد: «این اتفاق باید رخ دهد، چون اینکه اجازه دهیم داعش در بخشی از جهان حضور داشته و بر آنجا حکومت کند، درست نیست چه برسد به اینکه بخواهد مردم خود و باقی جهان را تهدید کند.»

وزیر دفاع آمریکا دوباره به موضوع روسیه بازگشت و گفت اقدامات مسکو مایه نگرانی واشنگتن است. وی گفت: «شکی نیست که روسیه در سال‌های اخیر در عرصه نظامی قدرتمندتر ظاهر شده‌اند و می‌بینید که این امر در فعالیت‌های آن‌ها در قطب از جمله به واسطه پروازهایشان در نزدیکی آلاسکا نیز بروز پیدا کرده است، به همین خاطر هم است که توانمندی‌های ما در آلاسکا تا این حد حائز اهمیت هستند.»

کارتر بی‌اشاره به سلسله اقدامات اروپا از جمله برگزاری رزمایش‌های متعدد در نزدیکی مرزهای روسیه که بسیاری آن را تحریک‌آمیز می‌دانند، مسکو را به تجاوزکاری و تلاش برای ارعاب اروپا متهم کرد. وی با همین توجیه، گفت که آمریکا و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در حال افزایش حضور و توان خود در مناطق شرقی اروپا هستند و در این زمینه گام‌هایی نیز برداشته شده است.

وزیر دفاع آمریکا گفت در حال حاضر اقداماتی در اروپا در حال انجام است که «ما در طول ۲۵ سالی که از پایان جنگ سرد می‌گذرد مجبور به اجرای آن نبودیم، چراکه نگرانی‌ای در مورد بروز درگیری در اروپا وجود نداشت. اما اکنون ما باید نسبت به مقابله با تجاوزات در اروپا نگران باشیم.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *