چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 17 Apr 2024
 
۰

طنین سونامی کم آبی در مناطق پر آب

شنبه ۹ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۲
کد مطلب: 452879
معاون امور آب و آبفای وزارت نیرو آمار چاه‌های غیر مجاز را ۳۰۰ هزارحلقه چاه دانست و گفت: این تعداد باعث برداشت بیش از حد آب از سفره‌های زیر زمینی شده است.
طنین سونامی کم آبی در مناطق پر آب
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، معاون امور آب و آبفای وزارت نیرو آمار چاه‌های غیر مجاز را ۳۰۰ هزارحلقه چاه دانست و گفت: این تعداد باعث برداشت بیش از حد آب از سفره‌های زیر زمینی شده است.

رحیم میدانی در درمیان اظهار داشت: حدود ۶ میلیارد مترمکعب آب در کل کشور بیش از توان سفره‌های آب زیر زمینی در سطح کشور برداشت می‌شود.

وی گفت: همین مسئله باعث شده که به طور تخمینی ۱۱۰میلیارد متر مکعب از ذخایر استراتژیک استفاده و سفره‌های آب زیر زمینی خالی شود که این مسئله تبعات کیفی زیادی به دنبال دارد.

معاون امور آب و آبفای وزارت نیرو افزود: منابع آب زیرزمینی در تأمین آب بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعت و شرب کشور سهم موثر و عمده‌ای دارد و تمدن و حیات بخش وسیعی از کشور به آن وابسته است.

میدانی با بیان اینکه در وضعیت کنونی سهم آب‌های زیرزمینی در تأمین آب کشور بالغ بر ۵۵ درصد نسبت به کل منابع آب است، بیان کرد: بیشتر نقاط ایران با کمبود آب مواجه است و حتی در برخی استان‌های پرآب نیز مشکل آب وجود دارد.

معاون امور آب و آبفای وزارت نیرو از طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی به عنوان یک طرح ملی در کشور خبر داد و افزود: در سال ۹۴ به میزان ۳۲۰ میلیارد تومان اعتبار و برای سال آینده ۵۰۰ میلیارد تومان برای اجرای این طرح در کشور در نظر گرفته شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *