جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۲
۱

ضربه‌فنی‌سرطان های‌مرگبار توسط فلفل

شنبه ۹ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۷
کد مطلب: 452861
یکی از محبوب‌ترین ادویه‌های دنیا که در ایران طرفداران زیادی دارد مانند یک داروی ضد سرطان عمل می‌کند و حتی درآینده علم شیمی درمانی اثر گذار خواهد بود.
ضربه‌فنی‌سرطان های‌مرگبار توسط فلفل
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران، کارشناسان اعتقاد دارند مصرف فلفل و اضافه کردن آن در رژیم غذایی می‌تواند به عاملی موثر جهت مبارزه با بیماری سرطان تبدیل شود.

گفتنی است،‌کارشناسان اعتقاد دارند ترکیب کپسایسین که در فلفل وجود دارد می‌تواند در اثر حرارت مواد غذایی افزایش پیدا کند و سبب محافظت از بدن در مقابل ابتلا به سرطان شود.

بررسی‌ها نشان می دهد، بر اساس تحقیقات مصرف فلفل و غذاهای تند می‌تواند خطر ابتلا به سرطان روده را کاهش دهد.

دانشمندان با تزریق کپسایسین به موش‌های دارای تومورهای سرطانی متعدد دریافته‌آند رشد تومورهای سرطان روده درآنها کاهش یافته است.

نتایج این تحقیق در انجمن شیمی ایالات متحده در مجله شیمی- فیزیک به چاپ رسیده است.

کارشناسان حتی در نظر دارند از طریق فلفل نسبت به ساخت داروها و ابزارهای درمانی جدیدی اقدام کنند که سبب درمان سرطان روده و دستگاه گوارش شود.

کارشناسان اعتقاد دارند کپسایسین سبب تحریک غشاء سلولی پوسته بیرونی محافظ تومور سرطانی می‌شود.

تنها یک دوز به میزان کافی از کپسایسین می‌تواند سبب جدا کردن غشاء سلولی و تجزیه آن و وادار کردن سلول سرطانی به خودکشی شود.

کارشناسان امیدوار هستند از این طریق از مرگ میلیون‌ها انسان در سراسر جهان خودداری کنند.

با توجه به اجرای فرآیند کشتن سلول‌های سرطانی کارشناسان امیدوار هستند از این ماده غذایی به عنوان یک داروی شیمی درمانی استفاده کنند.

پس از تزریق کپسایسین به موش‌های دارای تومورهای سرطانی کارشناسان دریافته‌اند عمر این موش‌ها ۳۰ درصد افزایش یافته است.

کارشناسان تا زمان ساخت داروی ضد سرطان به افراد توصیه می‌کنند در غذاهای خود از فلفل استفاده کنند.

مصرف فلفل سبب حفظ سلامتی به خاطر تقویت سیستم ایمنی،‌زیبایی پوست و مو، از بین بردن میکروب‌ها و باکتری‌های مضر گوارشی،‌ کاهش حساسیت به مواد غذایی و تقویت حس شامه می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


عکس فلفل قرمز را ردید اما در متن اشاره ای به نوع فلفل نشده