جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان:

امکان‌تقلب‌یاتخلف‌گسترده‌انتخاباتی وجودندارد

جمعه ۸ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۱۳
کد مطلب: 452715
معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان گفت: در جمهوری اسلامی با سازوکارهایی که وجود دارد، امکان تقلب یا تخلف گسترده وجود ندارد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، سیامک ره‌پیک ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه مشهد مقدس در جوار بارگاه منور رضوی، اظهار داشت: در انتخابات سال ۸۸ تلاش کردند با طرح یک موضوع غیرواقعی و دروغ این شبهه را القاء کنند تا اعتماد میان مردم و حکومت را مخدوش و هم مردم را از صحنه‌های بعدی انقلاب به دور کنند، اما با هوشیاری مقام معظم رهبری و بصیرت مردم، آن شبهه سال ۸۸ به یک فرصت برای جمهوری اسلامی تبدیل شد.

معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان خاطرنشان کرد: در جمهوری اسلامی با سازوکارهایی که وجود دارد، امکان تقلب یا تخلف گسترده وجود ندارد. اکنون نیز برخی این زمزمه و شبهات را القاء می‌کنند؛ یک نکته مهم وجود دارد، دشمن تهدیدات نسبت به مردم مومن را دائم تکرار می‌کند اما تهدیدی بزرگتر این است که برخی اینگونه القاء می‌کنند که تهدیدی وجود ندارد و این از تهدیدات مستقیم نسبت به جمهوری اسلامی خطرناک‌تر است.

وی افزود: تهدیدات وجود دارد و چشم‌پوشی از آن به‌معنای غفلت‌کردن از دشمن است. در زمانی که دشمنان به صراحت اعلام می‌کنند ما شما را تهدید می‌کنیم، القای "عدم تهدید" یا از سر جهل است و یا از سر غرض؛ همه باید پشت سر مقام معظم رهبری به عنوان فرمانده میدان قرار بگیرند.

ره‌پیک با اشاره به سخنان روز گذشته وزیر خارجه آمریکا مبنی بر تحت تاثیر قرار‌دادن ایران از طریق شبکه‌های مجازی، تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند نفوذ فرهنگی، مهم‌تر از نفوذ سیاسی و اقتصادی است. در موضوع انتخابات نیز ما امسال دو انتخابات مهم خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی را داریم؛ این انتخابات یک فرصت برای تقویت نظام و مشارکت مردمی است و دشمن می‌خواهد این فرصت را به تهدید تبدیل کند.

وی خاطرنشان کرد: گاهاً اعلام می‌کنند در این مجالس می‌توان افرادی را وارد کرد که منافع ما را تامین کنند؛ مقام معظم رهبری فرمودند باید در تعیین صلاحیت‌ها مطابق با قانون عمل شود و باید منافع نظام منطبق با قانون تامین شود و از ورود افراد فاقد صلاحیت جلوگیری شود.

معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان بیان کرد: گاهی اعلام می‌شود با شورای نگهبان هماهنگی‌هایی برای انتخابات انجام داده‌ایم، اینجا اعلام می‌کنم دلیلی ندارد شورای نگهبان در چنین زمانی برای انتخابات با کسی هماهنگی کند؛ معیار ما قانون و خط قرمزها است.

وی تصریح کرد: خطوط قرمز مقام معظم رهبری، لازم‌الرعایت است؛ از جمله این خطوط مسائل مربوط به سال ۸۸ است، ایشان فرمودند کسانی که در این زمینه نقش داشتند مورد اعتماد نیستند، این خطوط باید رعایت شود و شورای نگهبان و نهادهای دیگر باید قانون را رعایت کنند و مردم و علما و نخبگان و کسانی که صاحب نفوذ هستند، باید مردم را به مشارکت و انتخاب اصلح تشویق کنند.

ره‌پیک تاکید کرد: انتخاب اصلح با مردم است، همه مردم باید مجهز باشند و آماده و آگاه باشند و علما باید وظایف خود را انجام دهند تا ان شاءالله در اسفند جاری انتخاباتی برگزار شود و افرادی وارد مجلس شوند که حرکت انقلاب اسلامی را با قوت بیشتر به پیش ببرند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *