چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۲

عادل الجبیری را به خاطر خودتان ساکت کنید

جمعه ۸ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۲:۵۰
کد مطلب: 452649
وزیر اطلاع رسانی سوریه با اشاره به نقش آشکار عربستان در بحران‌های منطقه‌ای به ویژه سوریه، یمن و عراق تاکید کرد اربابان عادل الجبیر(وزیر خارجه سعودی) به خاطر منافعشان هم که شده، او را ساکت کنند.
 به گزارش جهان به نقل از تسنیم،عمران الزعبی وزیر اطلاع رسانی سوریه ابراز عقیده کرد: نقش عربستان سعودی در بحران‌های سوریه و عراق و جنگ علیه یمن به عنوان بدترین و خونین‌ترین نقش آشکار شده است که این نقش سبب شده تا عربستان به تیمی تبدیل شود که لیاقت و شایستگی تلاش مثبت برای حل بحران‌های منطقه را نداشته باشد.
 
وی تصریح کرد عربستان قانون بین المللی و مشروعیت بین المللی را از طریق دخالت در امور کشورهای دیگر زیر پا گذاشته  است.
 
الزعبی گفت عادل الجبیر وزیر خارجه سعودی، غده‌ای است که امیدواریم ملت عربستان هر چه زودتر از آن رها شوند و سکوت این فرد خیلی بهتر از صدای آزاردهنده اش است و اربابانش باید به خاطر منافعشان که شده، دهانش را ببندند.
 
وزیر اطلاع رسانی سوریه تاکید کرد ننگ و عار برای کسانی است که دستانشان به خون سوری‌ها، عراقی‌ها و یمنی‌ها آغشته است و این افراد از امور داخلی کشوری سخن می‌گویند که همچنان آزاد و مستقل و متکی به اراده ملتی هست که آینده‌اش را خود رقم می‌زند.
 
الزعبی که با سانا گفت‌وگو می‌کرد، درباره عادل الجبیر وزیر خارجه سعودی و اتهامات وادعاهایش گفت کسی که چیزی از دیپلماسی و سیاست نمی‌داند، بهتر است ساکت شود و کشورش را در مسائلی که ربطی به او ندارد، گرفتار نکند و الجبیر خیلی کوچک‌تر از آن است که بخواهد خدشه‌ای به سوریه وارد کند و او در جهان سیاست هیچ جایگاهی ندارد و خیلی کوچک‌تر از آنی است که خود تصور می‌کند.
 
وزیر اطلاع رسانی سوریه تصریح کرد ملت سوریه به اخلاق، تاریخ ومیراث خود شناخته شده است، در حالی که ما چیزی از الجبیر و اربابانش جز ریختن خون اعراب و مسلمانان نمی‌دانیم.
 
وی تاکید کرد ارواح قربانیان حادثه اخیر در مشعر منا همچنین تمام جهان و به ویژه مسلمانان را به قدرت پادشاهی الجبیر در حرمت شکنی و زیر پاگذاشتن همه محرمات بدون کوچکترین عامل بازدارنده‌ای در برابر خود یادآوری می‌کند.
 
الزعبی در پایان خطاب به وزیر خارجه آل سعود گفت : حرف آخرم به تو ای نوکر این است که سکوت تو خیلی بهتر از صدای آزاردهنده‌ات است و اربابانت قبل از همه به خاطر منافعشان که شده، باید لجام به دهانت ببندند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *