شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱۲
۳

توهین‌های پی‌درپی شکوری‌راد به شورای نگهبان/ ضرب و شتم دانشجویان +عکس

پنجشنبه ۷ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۷
کد مطلب: 452583
دبیر حزب اتحاد ملت و عضو شورای مرکزی حزب منحله مشارکت، شب گذشته در تالار فردوسی دانشگاه سیستان و بلوچستان حضور یافت و به سخنرانی در خصوص انتخابات آینده مجلس پرداخت.
به گزارش جهان به نقل از خبرگزاری دانشجو، علی شکوری راد، دبیر حزب اتحاد ملت و عضو شورای مرکزی حزب منحله مشارکت، شب گذشته در تالار فردوسی دانشگاه سیستان و بلوچستان حضور یافت و به سخنرانی در خصوص انتخابات آینده مجلس پرداخت.

این سخنرانی با دعوت انجمن اسلامی دانشجویان پیرو خط امام(ره) دانشگاه صورت گرفته است؛ تشکلی بر سر ماهیت آن بحث و حدیث‌های فراوانی موجود می‌باشد که هنوز واقعیت حقیقت چگونگی شکل‌گیری آن مشخص نیست. این تشکل هفته گذشته تلاش در برگزاری سخنرانی آذر منصوری، محکوم فتنه ۸۸ را داشت که آن برنامه لغو شد و اینبار علی شکوری‌راد دیگر بازداشت شده فتنه‌گر را دعوت کرد.

آنچه که به محض ورود به تالار فردوسی جلب نظر می‌کرد، ایجاد یک جو امنیتی فوق العاده بود به نحوی که بیش از ۲۰ نفر از دانشجویان و تعدادی از نیروهای حراست دانشگاه، کنترل جلسه را بر عهده داشتند. سخنرانی علی شکوری راد دبیر حزب اتحاد ملت در حالی آغاز شد که خودِ وی و مجری برنامه مدام از استاندار اصلاح‌طلب سیستان و بلوچستان و فرماندار زاهدان به دلیل ایجاد فرصتی مناسب تقدیر و تشکر می‌کردند که مشخص نیست استاندار و فرماندار چه نقشی در برنامه دانشگاه داشته‌اند؟

شکوری‌راد در این جلسه گفت: گفت: مردم حاکم سرنوشت خود هستند و هیچ کس خارج از رأی مردم، حاکم بر آنها نیست لذا افراد مخالف با رأی مردم، حق حاکمیت بر مردم را ندارند.

دبیر حزب اتحاد ملت با انتقاد از عملکرد شورای نگهبان عنوان کرد: بحث نظارت استصوابی شورای نگهبان در قانون نبوده و نیست. تشخیص صلاحیت کاندیداها با مردم است نه شورای نگهبان این شورا فقط شرایط را بررسی می‌کند یعنی اگر کسی صرفا به زبان از التزام به اسلام و ولایت فقیه سخن بگوید، شرط اصلی شرکت در انتخابات را دارا است.

وی ادامه داد: تنها مراجع چهارگانه یعنی اطلاعات، انتظامی، قوه قضاییه و ثبت احوال، آن هم در حیطه کاری خود در خصوص کاندیداها اعلام نظر می‌کنند.

شکوری راد با یادکردن از وقایع سال ۸۸ با عنوان ابطال آرا توسط شورای نگهبان، تصریح کرد: تمام مراحل انتخابات اعم از تأیید صلاحیت، رأی‌گیری، شمارش و نظارت باید با شفافیت صورت گیرد زیرا اگر اینگونه نباشد، مردم دچار شبهه می‌شوند همانطور که این اتفاق درگذشته رخ داد در شرایطی که خودِ شورای نگهبان آرای برخی حوزه‌ها را باطل کرده، نمی‌تواند حق اعتراض را از مردم بگیرد.

وی از عملکرد صدا و سیما در انتخابات‌ها و ایجاد انگیزه در مردم برای مشارکت بیشتر، انتقاد کرد و اظهار داشت: صدا و سیما به ویژه در انتخابات شوراهای دوم خوب عمل نکرد و سبب شد تنها ۱۲ درصد مردم در آن مشارکت کنند اما انتخابات سال ۷۶ که شرکت ۸۵ درصدی مردم را به همراه داشت، متفاوت بود انتخابات مجلس نهم نیز با مشارکت ۵۰ درصدی سبب شد تا اکنون مجلسی بر سر کار باشد که جز بردن آبرو و حیثیت عزیزان کاری نکرده است!

عضو شورای مرکزی حزب منحله مشارکت در ادامه به جریانات حاضر در انتخابات آینده اشاره و ابراز کرد: امروز در آستانه انتخاباتی هستیم که می‌توانیم از نتیجه آن مطمئن باشیم در یک سو اصولگرایان طرفدار احمدی‌نژاد قرار دارند که کمتر از ۱۵ درصد رأی دارند در کنار آنها پایداری‌چی‌ها به رهبری آقای مصباح قرار دارند که اعتقادی به رأی مردم ندارند و اگر امید به انتخابات دارند برای منافع خودشان است و از باب اضطرار و نه از روی اعتقاد به رای مردم مراجعه می‌کنند!

وی افزود: عده‌ای نیز راست سنتی هستند که در انقلاب نقش داشته‌اند و به رای مردم پایبند بوده‌اند آنان از جامعتین پیروی می‌کنند و تنها رقبای جدی اصلاح‌طلبان در انتخابات آینده بشمار می‌روند.

شکوری راد اصلاح‌طلبان را پیروز انتخابات مجلس دهم دانست و خاطرنشان کرد: اصلاح‌طلبان به دلیل آرایش و انسجام خوب و عملکر سوء اصولگرایان در دولت احمدی نژاد موقعیت مناسبی دارند و قطعا دست آنها از رقیبشان بالاتر خواهد بود همه اصلاح‌طلبان در رهبری آقای خاتمی اتفاق نظر دارند و بعد از ایشان آقای هاشمی رفسنجانی محور وحدت اصلاح‌طلبان است.

وی تأکید کرد: اصلاح‌طلبان، داور انتخابات را نیز باید رقیب خود بدانند چراکه ممکن است به بهانه اتهامات مختلف و تحت عنوان فتنه گر، آنان را از صحنه انتخابات حذف کند در حالی که چنین چیزی با نام فتنه در قانون اساسی نیامده است و جرمی به نام فتنه نداریم با این حال می‌دانیم که افرادی خدمتگزار رد صلاحیت خواهند شد اما علی رغم تمام تهدیدها به پایگاه اجتماعی خود امیدوار هستیم!

دبیر حزب اتحاد ملت یادآور شد: انتخابات مجلس آینده باید پایگاه اجتماعی خوب اصلاح‌طلبان را نشان دهد باید از عناصری انقلابی همچون خاتمی، هاشمی و روحانی استفاده کرد تا وضعیت کشور سامان داده شود نه اینکه به نام نفوذی و فتنه‌گر برخی را حذف کرد.

در این میان عده‌ای از دانشجویان با در دست داشتن دست‌نوشته‌هایی با مضمون سخنان رهبری در خصوص دانشگاه و شعارهایی همچون «مرگ بر فتنه گر»، «محکوم فتنه ۸۸ از دانشگاه برو بیرون» و «جای حرمت‌شکنان عاشورای ۸۸ در دانشگاه نیست»، انزجار خود را از حضور سران فتنه در دانشگاه اعلام کردند.

اما کمی بعد تالا فردوسی درگیر تشنج و درگیری شد؛ درگیری از جایی شروع شد که یکی از دانشجویان عضو تشکل غیرقانونی دانشگاه در برابر ابراز تنفر از فتنه گران تاب نیاورد و یک دست‌نوشته‌ سخنان رهبر معظم انقلاب را پاره کرد. پس از آن، شعار «مرگ بر فتنه گر» در تالار طنین انداز شد.

از طرف دیگر نیز معاون دانشجویی اصلاح‌طلب دانشگاه که چندان درخشانی در برگزاری این مراسمات ندارد با دخالت مستقیم و طرفداری از تشکل غیرقانونی در این درگیری‌ها پازل بی‌تدبیری‌های مسئولان دانشگاه را تکمیل کرد.

کمی بعدتر و با بیشتر شدن درگیری‌ها اعضای تشکل‌ تندروی دانشگاه با حمله به دانشجویان انقلابی موجب درگیری شده و یکی از دانشجویان را که پلاکاردی مبنی بر سخنان رهبری در دست داشت مورد ضرب و شتم قرار دادند.

به دلیل بالا گرفتن درگیری در سالن برنامه ادامه برنامه متوقف و صحنه دستخوش درگیری و تشنج شد و تمام این بی‌قانونی‌ها، حرمت‌شکنی‌ها و توهین‌های به ارکان نظام در مقابل چشمان رئیس و دیگر مسئولین دانشگاه رخ داد.

گفته می‌شود دبیر این تشکل تندرو و متخلف دانشگاه پیش از برگزاری مراسم به رئیس دانشگاه تعهدی مبنی بر عدم تشنج در برنامه را داده بوده و باید دید ریاست دانشگاه آیا بر طبق قانون و تعهد داده شده عمل خواهد کرد؟





















نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


زرديني
اصلاح طلبان دو محوره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
کی از این عتیقه ها پرده برداری کرد؟؟؟؟
دوباره برگشتند....
واقعيت رو گفته. هر چند براى شما دلواپسها تلخه اما حرف بسيارى از مردم ايران همينه