پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۸
۳

واکنش عجیب ابتکار به تجمع اعتراضی کارمندان محیط زیست

پنجشنبه ۷ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۱
کد مطلب: 452579
معصومه ابتکار به دنبال مطرح شدن اعتراضات کارمنان سازمان حفاظت محیط‌زیست و ورود نمایندگان مجلس به این ماجرا به جای اینکه در مقام پاسخگویی به مطالبات نمایندگان برآید با فرافکنی تلاش می‌کند توپ را در زمین بهارستان و حتی برخی رسانه‌ها بیندازد!
واکنش عجیب ابتکار به تجمع اعتراضی کارمندان محیط زیست
به گزارش جهان، روزنامه وطن امروز در گزارشی نوشت: پس از آنکه موضوع سوءمدیریت معصومه ابتکار و اوضاع نابسامان محیط‌زیست کشور به مجلس کشیده شد، سیاست فرار به جلو و فرافکنی به عنوان تازه‌ترین تاکتیک مدیریتی رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست برای موضع‌گیری نسبت به انتقادات وارده در نظر گرفته شده است.

سیاست‌بازی‌ها و کم‌توجهی به معضلات زیست محیطی از یک سو و رفتار تبعیض‌آمیز با کارکنان سازمان محیط‌زیست و مشکلات معیشتی آنها از طرف دیگر باعث شکل‌گیری اعتراضی درون‌سازمانی شد که طی روزهای گذشته با تجمع کارمندان مقابل ساختمان اصلی این سازمان نمود پیدا کرد.

اما جالب اینجاست که رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست به دنبال مطرح شدن اعتراضات و ورود نمایندگان مجلس به این ماجرا به جای اینکه در مقام پاسخگویی به مطالبات نمایندگان برآید با فرافکنی تلاش می‌کند توپ را در زمین بهارستان و حتی برخی رسانه‌ها بیندازد!

معصومه ابتکار به تازگی در اظهاراتی، نمایندگان مجلس را به عنوان عوامل اصلی تحریک کارکنان سازمان حفاظت محیط‌زیست معرفی کرده و نارضایتی پرسنل از وضعیت حقوق و مزایای دریافتی‌شان را اقدامی سیاسی قلمداد کرده است!

پاسخ عجیب ابتکار به نارضایتی کارمندان محیط‌زیست!

البته از این نکته هم نباید غافل شد که انجام هر نوع اعتراض و تجمعی برای رسیدگی به مشکلات درون‌سازمانی انجام می‌شود و در این زمان انتظار کارمندان و کارکنان سازمان محیط‌زیست هم این است که از سوی مدیریت بیشتر از گذشته مورد توجه قرار گرفته و حداقل رئیس سازمان برای دلجویی از آنها هم که شده دقایقی در جمع‌شان حاضر شود اما نه تنها این موضوع درباره تجمع اخیر کارکنان محیط‌زیست صدق نمی‌کند بلکه ابتکار با انتشار مطلبی در توئیتر که بازتاب گسترده‌ای هم در فضای مجازی داشته، پاسخ «عجیبی» به کارمندان ناراضی از وضعیت سازمان محیط‌زیست داده است!

صفحه شخصی ابتکار در توئیتر که این روزها فعال‌تر از گذشته شده با جمله «جبهه پایداری، وطن‌امروز، بذرپاش و گروهش در تحریک و بهره برداری سیاسی از تجمع تعداد کمی از کارکنان با یاری رسانه ملی جهت تضعیف محیط‌زیست اقدام کردند» درصدد پاسخگویی به کارمندان و دوستداران محیط زیستی برآمده است که این روزها نگران وضعیت تبعیض و بایکوت کارشناسان یا حال و اوضاع بد محیط‌زیست هستند.

بهره‌برداری سیاسی از شرایط محیط زیست

سیاست‌زدگی و بهره‌برداری‌های سیاسی مدیریت سازمان محیط‌زیست از سازمان متبوعش بر کسی پوشیده نیست و حضور وی در انواع میتینگ‌های سیاسی و ساماندهی هدف‌دار NGO‌ها خود گواهی بر این مدعاست.

تومار کارمندان مساوی عمق نارضایتی‌ها

یکی از نکات قابل تامل درباره اعتراض کارمندان سازمان محیط‌زیست تعداد بالای حاضران در این تجمع و وجود نارضایتی عمومی از شیوه اداره این سازمان است. به صورتی که به گفته تجمع‌کنندگان ۸۰۰کارمند این سازمان از وضعیت موجود راضی نیستند اما به دلیل تهدید شدن به اخراج و موضوعاتی از این قبیل در اجتماع معترضان حضور فیزیکی نداشتند. تومار بلندبالایی که به امضای معترضان رسید مهر تاییدی است بر میزان نارضایتی کارمندان این سازمان. با توجه به این موضوع این پرسش در ذهن متبادر می‌شود که چطور نمایندگان مجلس این تعداد از کارمندان را با خود همسو کرده‌اند؟ آیا امکان تحریک همه امضاکنندگان تومار برای نمایندگان میسر است؟

صدای رسانه‌ها یا نوای کارمندان محیط‌زیست

در شرایطی که ابتکار اعتراض کارمندان را از چشم برخی رسانه‌ها می‌بیند و جریان‌های سیاسی خاصی را عامل محرک کارکنان می‌داند، محمدباقر صدوق، معاون اسبق سازمان حفاظت محیط‌‌زیست در پاسخ به این موضوع عنوان کرده است: این صدای رسانه‌های اصولگرا نیست، صدای همکاران شماست، البته اگر آنها را همکار بدانید که نمی‌دانید، چراکه آنها را غیرخودی می‌دانید. مدیریت سیاسی، انتصاب‌های سیاسی، برکناری‌های سیاسی، مجوزهای سیاسی، ملاقات‌های سیاسی و تصمیم‌گیری‌های سیاسی شما در این سازمان پای گروه‌های سیاسی را برای بهره‌برداری از اعتراضات پرسنل این ماجرا باز کرد، اگرنه چرا رسانه‌ها به سراغ وزارت آموزش و پرورش نرفتند که ماه‌هاست اعتراض‌های گسترده معلمان در تمام شهرها و استان‌ها برپاست.

پایان ماه عسل ابتکار!

وی همچنین درباره بدهی‌های گذشته این سازمان بیان داشت: شما وارد سال سوم ریاست این سازمان شده‌اید، آیا زمان این نرسیده است که دست از فرافکنی بردارید و انگشت اتهام را از پشت سر بردارید و نگاهی به جلو داشته باشید؟ بالاخره هر دولتی موظف است بدهی‌های قبل را تسویه کند، آیا شما تا به حال دیده‌اید در مقطع تحویل و تحول دولت‌ها هیچ بدهی باقی نمانده باشد؟

معاون اسبق سازمان محیط‌زیست با بیان اینکه ماه عسل ابتکار در این سازمان رو به پایان است، گفت: حیف از این محیط‌زیستی که دلخوش به جایزه‌های فلان کمپانی در فلان کشور است و در داخل قلع و قمع می‌شود. همچنین سوءاستفاده‌های حزبی از ظرفیت‌های سازمان محیط‌زیست شاه‌بیت انتقادات از معصومه ابتکار است. روح‌الله عباسپور، نماینده مردم بویین‌زهرا و سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز در این باره گفته است: انتظار می‌رود ابتکار از ظرفیت‌های موجود در سازمان محیط‌زیست در جهت منافع ملی استفاده کند نه در راستای منافع حزبی. عباسپور همچنین اضافه کرد: در جهت‌گیری‌های سیاسی چهره اصلاحاتی وی مشخص است بنابراین انتظار می‌رود وقتی کسی در موقعیت مدیریتی و اجرای برنامه قرار می‌گیرد در راستای اهداف سازمان خود حرکت کند نه اینکه از موقعیت و جایگاهی که در آن قرار گرفته است ظرفیت‌ها را در جهت تأمین منافع حزبی و گروهی مصرف کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


کارمند
کسی که در رفاه بزرگ شده درد کارمندان تحت مسئولیتش را نمیتواند درک کند .
میشه دست از سر ابتکار بردارید؟؟
اگر یگ خانم فهیم در این کشور باشد خانم ابتکار است ولاغیر از پدر سوختگی بعضی هاست که اینگونه سو تعبیر میکنند