جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱
معاون وزیر راه و شهرسازی:

قیمت مسکن قیمت پنج‌سال پیش‌ است

چهارشنبه ۶ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۵۹
کد مطلب: 452518
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه قیمت‌های مسکن به نرخ‌های سال 89 رسیده است گفت: پیش بینی می‌کنیم در شش ماه دوم سال بازار مسکن افت و خیز خاصی نداشته باشد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، حامد مظاهریان در نشست خبری با بیان اینکه مسکن بخشی از اقتصاد کلان کشور است که باید براساس شاخصه‌های آن قیمت گذاری شود،  اظهارکرد: در شش ماه دوم امسال مسکن افت و خیز خاصی ندارد و قیمت‌ها مانند نیمه نخست سال ثابت می‌ماند.
 
وی با بیان اینکه قیمت‌های واقعی مسکن به قیمت‌های سال 89 رسیده است، تصریح کرد: این مسئله نشان می دهد از یک جهت موقعیت مناسبی برای خریداران به واسطه قیمت‌های معقول به وجود آمده ضمن آنکه زنگ خطری نیز تلقی می شود چرا که بازار پرسودی تلقی نشده و میزان سرمایه گذاری در آن کاهش می‌یابد.
 
معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: باید به گونه‌ای عمل کنیم که علاوه بر جلوگیری از افزایش قیمت این اطمینان را بدهیم که بازار مسکن از رکود خارج می‌شود.
 
مظاهریان با اشاره به اینکه به طور میانگین با تورم 15 درصدی در کشور مواجه هستیم، گفت: بخش مسکن نیز باید به همین میزان افزایش قیمت داشته باشد تا سرمایه گذار بتواند منابع مالی خود را در این بازار حفظ کند.
 
وی با بیان اینکه در بسته خروج از رکود همگان اتفاق نظر دارند که مشکل کلیدی ما کاهش قدرت خرید متقاضیان است، بیان کردک در بخش‌های مختلف صنعت نیز وضعیت اینگونه است. باید به سمتی حرکت کنیم که قدرت خرید مردم را افزایش دهیم، تسهیلات می‌تواند بخشی از این مسئله را جبران کند و با ورود متقاضیان به بازار(مسکن) انگیزه سازندگان برای تولید مسکن افزایش می‌یابد.
 
به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی وضعیت کنونی مسکن در کوتاه مدت مطلوبیت دارد اما مشخص نیست در بلند مدت به نفع مردم تمام می‌شود یا زیان آنها.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


نه بابا خوب نگفتی پنجاه سال پیش