کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ساخت خودروی ژاپنی با هوش مصنوعی

6 آبان 1394 ساعت 12:47

خودروساز ژاپنی از تکنولوژی هوش مصنوعی برای افزایش تمرکز حواس رانندگان و همینطور کاهش آمار تصادفات خبر داده است.


به گزارش جهن به نقل از مهر، کمپانی های خودروسازی از تکنولوژی و همینطور فناوری های جدیدی در محصولات خود استفاده می کنند تا نه تنها بتوانند نگاه مخاطبان بیشتری را به خود جلب کنند بلکه بر امنیت محصولات خود نیز افزوده و آمار تصادفات را کاهش دهند.

میتسوبیشی، خودروساز ژاپنی از ورود هوش مصنوعی به خودروهای خود خبر داده که می تواند تمرکز رانندگان در حین رانندگی را افزایش داده و در صورت هر گونه حواس پرتی به آنها هشدار دهد. ورود هوش مصنوعی به خودروهای ژاپنی در حالی است که نسل آینده خودروها، خودروهایی بدون سرنشین خواهند بود که می توانند امنیت جاده ها و کاهش تصادفات را رقم بزنند.

تولید کنندگان Mitsubishi Electric یکی از گروه های زیرمجموعه میتسوبیشی معتقدند با کمک فناوری می توان به حفظ یا افزایش تمرکز راننده ها پرداخت. برای مثال با کمک این فناوری جدید می تواند هر گونه حواس پرتی یا خستگی در راننده ها را تشخیص و هشدار داد.

برای اولین بار در صنعت خودروسازی جهان، Mitsubishi Electric از فناوری جدیدی استفاده می کند که از توانایی یادگیری الگوریتم لازم برای آنالیز اطلاعات وسیله های نقلیه مانند سرعت یا چگونگی رانندگی، علائم حیاتی راننده ها مانند ضربان قلب، شیوه تنفس یا چرخش سر استفاده کرده و می تواند هر گونه خطری را قبل از وقوع آن به راننده ها هشدار دهد.

این تکنولوژی با استفاده از اطلاعاتی که در رانندگی های قبلی جمع آوری کرده، رانندگی عادی normal driving را با پیش بینی های الگوریتمی که شخص در حال رانندگی است مقایسه کرده و در صورت هر گونه بی احتیاطی یا حواس پرتی به راننده هشدار می دهد.

مهندسان میتسوبیشی معتقدند، این فناوری و تکنولوژی جدید تا ۶۶ درصد از خطا و همینطور حواس پرتی در رانندگان می کاهد. فناوری هوش مصنوعی جدید در نمایشگاه Tokyo Motor Show رونمایی و بر خودروها نصب خواهد شد تا خودروهای جدید با هدف کاهش آمار تصادفات و همینطور حفظ جان رانندگان وارد بازار خودروسازی شوند.


کد مطلب: 452417

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/452417/ساخت-خودروی-ژاپنی-هوش-مصنوعی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com