پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱
۱

وزارت‌خارجه:سفر جک استراو شخصی است!

دوشنبه ۴ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۲۰
کد مطلب: 452069
نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولان سازمان میراث فرهنگی و وزارت خارجه از مسئولیت پذیرش سفر جک استراو به ایران سر باز می‌زنند و غیررسمی دانستن این سفر در حالی است که وی از دانشگاه هنر اصفهان بازدید کرده است.
به گزارش جهان، حسین‌علی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به سفر جک‌استراو وزیر اسبق امور خارجه انگلیس به اصفهان، گفت: در روزهای گذشته عنوان شده بود که سفر جک استراو به اصفهان سفری خصوصی و غیررسمی بوده و در صحبتی که من با معاونت کنسولی امور خارجه داشتم وی آن را یک سفر خصوصی دانست و عنوان کرد که این سفر ارتباطی با وزارت امور خارجه ندارد.
 
وی افزود: در تماسی که من با معاون سازمان میراث فرهنگی و گردشگری داشتم وی عنوان کرد که این موضوع ارتباطی با حوزه کاری ما ندارد و جک استراو میهمان وزارت امور خارجه است.
 
نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر سفر جک استراو به اصفهان سفری خصوصی و غیررسمی است چرا طبق اخبار واصله وی از دانشگاه هنر اصفهان بازدید کرده و سخنرانی دارد و این چه سفر غیررسمی است که وی برای دانشجویان ما در دانشگاه هنر اصفهان سخنرانی می‌کند.
 
حاجی‌دلیگانی خاطرنشان کرد: در صحبتی که من امروز در حاشیه علنی مجلس با وزیر امور خارجه داشتم علت این ناهماهنگی را از وی جویا شدم.
 
وزیر خارجه از این مسئله ابراز ناراحتی کرد و گفت که بنا نبود چنین اقدامی صورت پذیرد و این اقدام برخلاف رویه بوده است.
 
وی افزود: با توجه به موضوع نفوذ سیاسی و فرهنگی غرب در کشور که همواره رهبر معظم انقلاب در مورد آن هشدار می‌دهند آیا این قبیل اقدامات زمینه‌سازی و بسترسازی برای این نفوذها نیست؟ که قطعاً همین گونه است.
 
نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: انتظار این است که وزارت امور خارجه در ارتباط با این گونه موضوعات با مردم صادقانه صحبت کند و سیاست شفافی را در پیش گیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محمد حسین
Romania
این هم از تدبیر دولت راستگویان