کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

یک طنز‌نویس پیروز انتخابات‌ریاست‌جمهوری شد

4 آبان 1394 ساعت 8:43

جیمی مورالس، فکاهی نویسی بدون تجربه در امور حکومتداری روز یکشنبه در انتخابات ریاست جمهوری گواتمالا به پیروزی دست یافت.


به گزارش جهان به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، پرونده فسادی در گواتمالا باعث سقوط اوتو پرز، رئیس جمهور این کشور و مخالفت افکار عمومی با طبقه سیاسی سنتی شده است.

بعد از شمارش ۷۰ درصد آراء، جیمی مورالس با کسب ۷۲/۴ درصد آراء، از ساندرا تورس، بانوی اول سابق این کشور و نامزد چپ میانه رو در انتخابات ریاست جمهوری که ۲۷/۶ درصد آراء را کسب کرده است، با فاصله ای زیاد پیش افتاده است.

ساندرا تورس به شکست خود در انتخابات اذعان کرده است.

نامزد جبهه همگرایی ملی اعلام کرد « من به عنوان رئیس جمهور انتخاب شده ام و این نمایندگی که مردم گواتمالا به من اعطا کرده اند، صرف مبارزه با فساد خواهد شد که در کشور ما بیداد می کند ».

جیمی مورالس ۴۶ ساله با استفاده از جایگاه خود به عنوان فردی بیرون از دایره قدرت سیاسی و وعده دادن تشکیل دولتی پاک، به دنبال آغاز تحقیقاتی درباره یک پرونده فساد گمرکی بالغ بر میلیون ها دلار باجگیری که به استعفا و بازداشت اوتو پرز منتهی شد، توانست توجه خیل عظیمی از شرکت کنندگان در انتخابات را به خود معطوف کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، تا چند ماه پیش جیمی پرز نزد افکار عمومی تقریبا فردی ناشناس بود اما پرونده فسادی که در کشور مطرح شد، باعث محبوبیت وی شد.


کد مطلب: 451887

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/451887/یک-طنز-نویس-پیروز-انتخابات-ریاست-جمهوری

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com