چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

کاهش تدریجی دما در نیمه شمالی کشور

يکشنبه ۳ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۱۰
کد مطلب: 451828
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور با اشاره به ورود سامانه بارشی فعال به کشور از فردا از کاهش نسبی و تدریجی دما در نیمه شمالی کشور و بارش برف در مناطق کوهستانی خبر داد.
به گزارش جهان، احد وظیفه در گفتگو با مهر با بیان این مطلب افزود: بر اساس آخرین داده‌ها و تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، طی امروز و فردا در اکثر نقاط کشور شاهد جوی آرام، همراه با افزایش نسبی دما خواهیم بود که این افزایش دما در سواحل دریای خزر قابل توجه خواهد بود.
 
به گفته وی، اما از بعد از ظهر فردا با ورود یک سامانه بارشی از غرب و شمال غرب به کشور، روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در شمال غرب، غرب و سواحل غربی دریای خزر، ابرناکی، بارش باران و گاهی رعد و برق پیش بینی می‌شود.
 
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه نقشه‌های آینده‌نگری، عبور آرام این موج از روی کشور را از دوشنبه تا اوایل هفته آینده نشان می‌دهند، اظهار داشت: بر این اساس دامنه فعالیت آن به تدریج از روز چهارشنبه علاوه بر مناطق فوق، سواحل مرکزی خزر و دامنه‌های جنوبی البرز، مرکز و شمال شرق کشور را نیز در برخواهد گرفت.
 
وظیفه تصریح کرد: با کاهش نسبی و تدریجی دما از روز چهارشنبه که در این مدت به طور میانگین در نیمه شمالی کشور حدود ۱۰ درجه پیش‌بینی می‌شود، در مناطق کوهستانی بارش برف رخ خواهد داد.
 
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: همچنین فردا دریای خزر مواج است .
 
وظیفه یادآور شد: فردا آسمان تهران، کمی ابری، در پاره‌ای نقاط همراه با غباری محلی، بتدریج افزایش ابر و گاهی وزش باد است. بیشینه و کمینه دمای پایتخت در این روز  ۲۵ و ۱۴ درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *