پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

پرونده برنج کاری شمال بسته شد

يکشنبه ۳ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۱۷
کد مطلب: 451795
دبیرانجمن برنج کشور از پایان برداشت برنج در استان‌های شمالی خبر داد و گفت: میزان تولید این محصول بین یک میلیون و ۸۰۰ هزار تا ۲ میلیون تن برآورد می‌شود.‌
به گزارش جهان، جمیل علیزاده شایق در گفتگو با مهر از پایان برداشت برنج در استان‌های شمالی کشور خبر داد و اظهارداشت: در استان‌های جنوبی زمان کشت این محصول متفاوت است.

وی با بیان اینکه در استان سیستان و بلوچستان در بهمن‌ماه نیز برداشت برنج انجام می‌شود، گفت: سطح زیر کشت برنج در استان‌های جنوبی به اندازه‌ای نیست که تاثیر چندانی بر آمار نهایی تولید داشته باشد.

دبیرانجمن برنج میزان تولید این محصول را ۲ میلیون تن برآورد کرد و ادامه داد: برخلاف آنچه تصور می‌شد شرایط برداشت برنج در سال‌جاری بسیار مطلوب بود و بارندگی‌ها به موقع اتفاق افتاد.

شایق با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی حق دارد در زمینه اعلام آمار تولید کمی محتاط باشد، افزود: به اعتقاد این وزارت‌خانه میزان تولید برنج در سال‌جاری یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن بوده است. ‌
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *