جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

دنیامالی: خودروهای هیبریدی را دریابید

يکشنبه ۳ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۳۷
کد مطلب: 451767
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: تولید خودرو هیبریدی همزمان با طرح LEZ مورد توجه قرار گیرد.
به گزارش جهان به نقل از مهر ،احمد دنیا مالی با پیش بینی اینکه طرح LEZ در آینده نزدیک با استقبال جامعه و پشتیبانی مردم مواجه خواهد شد، گفت: مردم مطمئن باشند اگر طرحی به ضرر عامه مردم باشد نمی گذاریم عملیاتی شود و مردم قطعا بدانند که این طرح به نفع همه خواهد بود.

وی افزود: طرح LEZ از طرح های خوب مدیریت شهری است و ما چاره ای نداریم جز آنکه به سمت کاهش آلایندگی از طریق استفاده از خودروهای استاندارد حرکت کنیم تا مردم هم تشویق شوند که به سمت خرید خودروهایی که آلایندگی کمتری دارند، حرکت کنند.

دنیامالی با بیان اینکه اعتقاد دارم اجرای این طرح می تواند به کاهش مصرف سوخت در شهر تهران بینجامد، در این باره خاطرنشان کرد : میانگین مصرف روزانه این کلانشهر پر جمعیت و مهم کشور در شرایط معمول و نبود تعطیلات پیوسته، مصرف روزانه ۱۲تا ۱۴ میلیون لیتر بنزین است پس اجرای طرح محدوده کاهش آلودگی هوا مستقیم و غیر مستقیم به منافع ملی هم مرتبط است چرا که بر میزان مصرف سوخت هم تاثیر مستقیم خواهد داشت.

وی تصریح کرد : فارغ از اینکه این خودورها را افراد ثروتمند دارند یا افراد غیر باید موضوع الزامات زیست محیطی و الزامات لازم برای اینکه با تردد یک خودرو به سلامت دیگران آسیب نرسد، مورد توجه قرار گیرد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر افزود: نمی توان موضوع سلامتی مردم را در انتظار تغییرات آینده باقی گذاشت اما اجرای طرح LEZ به طور حتم می تواند آغاز گر راهی باشد که به تولید خودورهای هیبریدی در کشور منتهی شود و مسئولان باید به فکر تولید این خودرو در داخل کشور باشند چرا که واردات این خودروها ها هزینه قابل توجهی دارد و نمی توان با ورود محدود آن، نتایج مورد نظر را به ویژه در خصوص خودروهای تاکسی کسب کرد از این رو باید به سمت تولید این محصولات حرکت کرد.

دنیامالی در پاسخ به این پرسش که آیا اجرای این طرح تا زمان توسعه حمل و نقل عمومی نباید به تعویق بیفتد، اظهار کرد: مدیریت شهری در تلاش است تا خودروهای عمومی که آلایندگی دارند را از مدار خارج کیند که طبیعتا این کار نیاز به پول دارد و تا زمانی که مدیریت شهری منابع لازم را در اختیار نداشته باشد اوضاع این گونه است چرا که ۵۰ درصد تامین هزینه های توسعه حمل و نقل عمومی باید از سوی دولت تامین شود و در این صورت می توانیم به مردم قول هایی بدهیم که این قول ها قابلیت اجرایی داشته باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *