جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

دو اقدام حیاتی برای‌نجات زنان ازسرطان‌سینه

يکشنبه ۳ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۹
کد مطلب: 451730
دبیر نخستین کنگره جراحی بازسازی و زیبایی سینه با صحه گذاشتن نسبت به عدم شیردهی که باعث خطر سرطان سینه می‌شود، گفت: خانم‌های که در سن بیش از ۳۰ سال ازدواج کنند و حاملگی دیر صورت پذیرد و در نهایت شیردهی نداشته باشند ریسک ابتلا به سرطان سینه را دارند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، حمیدرضا فتحی دبیر نخستین کنگره جراحی بازسازی و زیبایی سینه درباره خطر سرطان سینه در زنان با صحه گذاشتن نسبت به عدم شیردهی که باعث خطر سرطان سینه می‌شود، گفت: با توجه به اینکه بیشتر خانم‌های امروزه در سن بیش از ۳۰ سال ازدواج می‌کنند و متعاقب آن سن حاملگی آنان نیز افزایش می‌یابد براین اساس عدم شیردهی نیز یکی از فاکتورهای سرطان سینه در خانم‌ها به شمار می‌آید.

دبیر نخستین کنگره جراحی بازسازی و زیبایی سینه گفت: به دلیل شیوع زیاد سرطان سینه در ایران زنان زیادی نیاز به انجام عمل جراحی تحت عنوان بازسازی و زیبایی پستان دارند.

فتحی ادامه داد: مسئله بعدی در انجام این عمل جراحی متاسفانه رشته‌هایی است که در این زمینه مهارت کافی ندارند و دست به عمل جراحی می‌زنند که در نهایت منجر به عوارضی در افراد می‌شود که این عوارض در جامعه ما رو به افزایش است که ما بایستی به لحاظ علمی و فرهنگی از این عوارض جلوگیری کنیم.

وی عنوان کرد: ما امسال کنگره بین‌المللی جراحی زیبایی و بازسازی سینه را که در سالهای گذشته به همراه جراحی‌های اندام‌های فوقانی به صورت مشترک برگزار می‌شده را به شکل مستقل برگزار می‌کنیم.در این کنگره از کشورهای خارجی نظیر انگلستان، فرانسه، ایتالیا، مکزیک دعوت کرده‌ایم تا منجر به افزایش سطح دانش و مهارت متخصصین جراحی پلاستیک داخل کشور می‌شود.

فتحی در خصوص انجام عمل جراحی زنده در این کنگره عنوان کرد: ما در روز سوم این کنگره بین‌المللی یک خانم را که در شهرستان تحت عمل جراحی پستان قرار گرفته است و دچار عارضه شده است را به صورت زنده به کمک تیم جراحی با روش‌ جدید جراحی پلاستیک زیبایی و بازسازی مجدد قرار می‌دهیم.

به گزارش تسنیم، نخستین کنگره جراحی بازسازی و زیبایی سینه در تاریخ ۶ تا ۷ دیماه در تالار امام در مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *