پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

آماده باش وزارت بهداشت برای مراسم اربعین‌

يکشنبه ۳ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۲
کد مطلب: 451721
قائم‌مقام وزیر بهداشت با اشاره به اینکه تاکنون موردی از ابتلا به کرونا میان حجاج مشاهده نشده است، گفت: وزارت بهداشت تمهیدات ویژه‌ای برای اربعین حسینی پیش‌بینی کرده است.
به گزارش جهان، ایرج حریرچی در گفت‌وگو با فارس، در رابطه به تمهیدات وزارت بهداشت در اربعین حسینی اظهار داشت: از مدت‌ها قبل وزارت قبل ستادی را در دانشگاه‌های علوم پزشکی تشکیل داده و برنامه‌های جامعی در این زمینه پیش‌بینی کرده است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس پیش‌بینی‌ها امسال مراسم اربعین با شکوه‌تر از سال‌های گذشته انجام می‌گیرد، افزود: تمهیدات وزارت بهداشت در زمینه‌های مختلف همچون پیشگیری از بیماری‌های معمول و شایع مانند سرماخوردگی و پیشگیری از تصادفات رانندگی با همکاری دستگاه‌های مختلف همچنین رسیدگی مناسب به حادثه‌دیدگان رانندگی است.

قائم‌مقام وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه وزارت بهداشت تمهیدات لازم در رابطه با پیشگیری از بیماری‌های شایع در عراق همچون وبا را در نظر گرفته است، عنوان کرد: در مرزهای منتهی به عراق همچنین در شهرهای مسیر تردد زائران در مرز، تیم‌های وزارت بهداشت مستقر شده و خدمات لازم را به صورت رایگان به زائران ارائه می‌دهند.

حریرچی اظهار کرد: تیم‌های نظارت وزارت بهداشت نیز جهت پیشگیری از بیماری‌های شایع و ارائه بهتر خدمات درمانی به زائران حسینی به عتبات عالیات اعزام می‌شوند.

وی در رابطه با بیماری‌ کرونا اعلام کرد خوشبختانه همه چیز در رابطه با این بیماری تحت کنترل بوده و مراقبت‌های لازم انجام گرفته است، همچنین خوشبختانه تاکنون موردی از ابتلاء به این بیماری در میان حجاج مشاهده نشده است.

قائم‌مقام وزیر بهداشت خاطر نشان کرد: از آنجایی که علائم بیماری کرونا مشابه بسیاری از بیماری‌های دیگر بوده و بیمار با تب و لرز و اسهال مواجه می‌شود بنابراین آموزش‌های لازم به همه زائران جهت پیشگیری از ابتلاء به این بیماری ارائه شده و وزارت بهداشت نیز تمامی تمهیدات خاص در این زمینه را به عمل آورده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *