جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

تصویب فوری بودجه‌نظامی‌آمریکا ازترس ایران

پنجشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۶
کد مطلب: 451329
رئیس اکثریت جمهوری خواه مجلس نمایندگان در پی تصویب بودجه نظامی ۲۰۱۶ آمریکا، از اجرای برجام و توافق هسته ای بین ایران و کشورهای جهان انتقاد کرد.
به گزارش جهان، مهر به نقل از رویترز خبر داد، مجلس نمایندگان آمریکا در جلسه امروز خود با وجود مخالفت های کاخ سفید بودجه نظامی این کشور در سال آینده را تصویب کرد که این تصمیم با ۷۵ رای موافق در برابر ۲۵ رای مخالف صورت گرفت.

کاخ سفید پیش از این تهدید کرده بود در صورت تصویب بودجه نظامی آمریکا با هزینه های اعلام شده از سوی کنگره، آن را وتو خواهد کرد. اوباما اعتقاد دارد بودجه نظامی آمریکا باید در سال آینده به خاطر مشکلات مالی این کشور در عرصه خارجی کاهش یابد.

در نشست امروز جان بینر رئیس اکثریت جمهوری خواهان مجلس نمایندگان کنگره آمریکا از امضای قرارداد برجام بین ایران و قدرت های جهانی انتقاد کرد و گفت توافق هسته ای با ایران امری غیر منطقی است.

وی مدعی شد ایران به رفتارهای گذشته خود ادامه خواهد داد و نمی توان با این توافق سیاست خارجی ایران در منطقه را تغییر داد. بینر که از سوی جناح محافظه‌ کار حزب جمهوری خواه تحت فشار است، اعلام کرده که اواخر اکتبر از سمت خود کناره‌ گیری می کند.

وی گفت که ایرانی ها به زودی در نتیجه توافقنامه هسته ای به میلیاردها دلار منابع مالی دست می یابند، از این رو و با توجه به ماموریت های خطیری که نظامیان آمریکایی در پیش رو دارند، باید از تصویب منابع مالی آنها جلوگیری کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *