جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا خبر داد:

برخورد جدی پلیس با خودروهای گل مال

پنجشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۵۰
کد مطلب: 451290
رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی از تمهیدات ویژه در روزهای تاسوعا و عاشورا خبر داد و گفت: پلیس با هرگونه سد معبر و گل مالی خودروها برخورد می کند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، سردار تقی مهری با اشاره به برنامه های ویژه ترافیکی که همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی در کلیه معابر به اجرا در خواهد آمد افزود: با توجه به حضور دسته های عزاداری در معابر و تغییر نحوه تردد، پلیس راهنمایی و رانندگی در کلیه شهرستانها و مراکز استانها تمهیدات ویژه ترافیکی را برای تسهیل در تردد عابران و وسایل نقلیه پیش بینی کرده است.
 
وی با اشاره به اینکه محدودیت های ترافیکی متناسب با هر شهر برای اطلاع شهروندان ابلاغ شده است، افزود: از مردم و عزاداران حسینی انتظار می رود با توجه به تغییرات ترافیکی در این ایام نهایت همکاری را با عوامل پلیس داشته باشند و ضمن رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی از توقف های نابجا و دوبله خودداری کرده و از بسته شدن معابر جلوگیری کنند.
 
فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی در ادامه با اشاره به برگزاری جلسات روسای پلیس راهور و مسئولان هیئت های عزاداری در سراسر کشور گفت: ما از مسئولان هیئت های سراسر کشور خواستیم تا برای جلوگیری از وقوع هرگونه حادثه ترافیکی در هنگام تردد دسته های عزاداری در معابر، حتما از علائم هشدار دهنده استفاده کنند تا رانندگانی خودروهای عبوری نسبت به عبور دسته های عزاداری که عموما درشب تردد می کنند و به دلیل پوشش سیاه، قابل رویت هم نیستند هوشیارتر باشند.
 
فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی با اعلام اینکه امسال از همکاری پلیس یاران محرم برای برقراری نظم و روانی تردد در معابر استفاده می شود افزود: امسال نیز همانند سنتوات گذشته امیدواریم با اجرای دقیق قوانین و مقررات و حضور پررنگ عوامل راهنمایی و رانندگی در معابر بدون کمترین مشکلی مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی را برگزار کنیم.
 
برخورد با خودروهای گل مال شده
 
سردار مهری در ادامه با اشاره به پدیده ای که طی دو سال گذشته در بین مالکان خودروها باب شده و عده ای از خودروداران اقدام به نوشتن اشعار با مضامین خاص بر روی خودرو های خود کرده و یا خودروهای خود را گل مالی می کنند، تصریح کرد: طبق مقررات و آئین نامه هایی راهنمایی و رانندگی  هرگونه دست نوشته و گل مالی کردن خودرو که باعث استتار وسیله نقلیه می شود ممنوع است و طبق تدابیر پلیس با خودروهای گل مالی شده و همچنین خودروهایی که منقش به دست نوشته هایی هستند که دید راننده را مخدوش می کنند طبق قوانین و ضوابط راهنمایی و رانندگی برخورد خواهد شد.
 
وی ادامه داد: البته این قانون شامل حال خودروهایی که داخل دسته های عزاداری حرکت می کنند نمی شود.
 
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا همچنین گفت: ماموران پلیس راهور با هرگونه سد معبر که منجر به مسدود شدن شریان های ترافیکی می شود برخورد خواهند کرد. سد معبر جزو خطوط قرمز پلیس است و پلیس نسبت به آن حساسیت های ویژه ای دارد و مطابق قانون با متخلفان برخورد می شود.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: طبق ابلاغیه های پلیس به عوامل راهنمایی سراسر کشور پیش بینی های لازم برای تردد خودروهای امدادی از جمله اورژانس و خودروهای آتش نشانی انجام شده است.
 
فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی در پاسخ به سئوال خبرنگاری درباره تمهیدات پلیس در مرزهای غربی و گذرگاههای مرزی کشور عراق برای برای حضور زائران حسینی گفت: پلیس راه آمادگی کامل دارد تا خدمات ترافیکی خود را در جاده های منتهی به مرزهای کشور عراق به زائران حسینی ارائه دهد و با توجه به افزایش ترددهای بین شهری، تمهیدات ویژه ای در جاده ها به منظور تسهیل در عبور و مرور پیش بینی شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *