جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲

هزینه خدمات بانکی کاهش یافت

چهارشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۳:۱۰
کد مطلب: 451109
معاون امور دولت، مجلس و استان‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: هزینه خدمات بانکی از ۱۰۰۰ تومانِ ۱۰ سال پیش به ۱۵ تومان رسیده است.
به گزارش جهان به نقل از مهر، مرتضی براری پیش از ظهر امروز سه‌شنبه ۲۸ مهر در جلسه شورای اداری استان تهران که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار تهران، معاونین و مدیران استانداری تهران، فرمانداران، بخشداران و ائمه جمعه شهرستان‌های استان تهران و به میزبانی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در سالن قلم این سازمان در تهران برگزار شد، به ارائه گزارشی از وضعیت کشور از بُعد فناوری‌های ارتباطی و اطلاعاتی در مقایسه با کشورهای مختلف پرداخت.
 
وی گفت: ۱۰ سال پیش هزینه یک خدمت بانکی ۱۰۰۰ تومان بود که تا چند سال پیش این هزینه به ۱۰۰ تومان تقلیل یافت و امروزه به مدد اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارهای موبایلی و توسعه برنامه‌های مربوط به دولت الکترونیک، این هزینه به ۱۵ تومان کاهش پیدا کرده است. همچنین از ابتدای دولت یازدهم تاکنون پهنای باند اینترنت ۳.۹ برابر شده است.
 
معاون امور دولت، مجلس و استان‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات که در جلسه شورای اداری استان تهران سخن می‌گفت، افزود: ضریب نفوذ اینترنت در استان تهران امروز به بیش از ۱۲۰ درصد رسیده است یعنی اگر فرض کنیم ۱۲ میلیون نفر در تهران موبایل داشته باشند، امکان استفاده از این وسیله ارتباطی برای بیش از ۱۴ میلیون نفر فراهم شده است.
 
براری همچنین با بیان اینکه سهم حوزه ICT در اقتصاد جهانی در سال ۲۰۱۳ حدود ۲۵۶۰ میلیارد یورو بوده است، بر ضرورت بهره‌برداری از ظرفیت‌های این حوزه در کشور یادآور شد و تاکید کرد: از ۱۰۰ درصد ظرفیت کنونی، تنها ۳۵ درصد فعال شده که لازم است برای فعال‌سازی ۶۵ درصد مابقی هم تدبیری جدی اندیشیده شود که استان تهران از این حیث ظرفیت‌های زیادی دارد و وزارت ارتباطات آماده هر گونه همکاری و تشکیل جلسه با مسئولان شهر و استان است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *