پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
وزیر اطلاعات:

داعش بیشتر به اهل سنت ضربه زده است

سه شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۵۰
کد مطلب: 451086
وزیر اطلاعات گفت: امروز داعش که بوسیله سرویس های اطلاعاتی آمریکا، انگلیس و اسراییل خلق و توسط سرویس های اطلاعاتی عربی و ترکیه حمایت می شود بیشتر به اهل سنت آسیب زده است.
به گزارش جهان به نقل از مهر، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود علوی در نشست هم اندیشی شاخصین و نخبگان قومی، علمی و مذهبی شیعه و سنی در سرسرای اجتماعات دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: حرکت گروهک داعش مصداق فساد فی الارض است و نباید به دلیل کشتن این افراد بر یک دولت نام حزب گرا و قوم گرا گذاشت.
 
وزیر اطلاعات گفت: سرویس های اطلاعاتی دشمن با ایجاد درگیری بین کشور های مسلمان برای رژیم صهیونیستی که تا چندی قبل در آستانه فروپاشی بود، امنیت را فراهم کردند.
 
حجت الاسلام و المسلمین علوی با تسلیت ایام شهادت امام حسین(ع) و یاران باوفای آن حضرت ادامه داد: تا پیش از این دشمن سعی داشت با تجهیز و سرمایه گذاری برای رژیم غاصب صهیونیستی آن را در عرصه نظامی قوی کند اما پس از شکست این رژیم در عرصه های مختلف جنگی مانند جنگ ۳۳ روزه و نوار غزه، رویکرد خود را از جنگ سخت به جنگ نرم تغییر داد.
 
وی افزود: سرویس های اطلاعاتی در شیوه جنگ نرم با ایجاد اختلاف درون و بین کشورهای اسلامی، مسلمانان را در مقابل یکدیگر قرار می دهند و از یکسو بدون پرداخت هزینه سنگینی خون مسلمانان ریخته می شود و از طرف دیگر حاشیه ای امن برای رژیم صهیونیستی به وجود می آید.
 
وی بیان کرد: ایران اسلامی به برکت وجود و هدایت های روشنگرانه مقام معظم رهبری که همواره بر اصل اعتدال تاکید دارند و سنی تکفیری و شیعه تند رو را قبول ندارند، از این دام دشمنان اسلام مصون مانده است.
 
وزیر اطلاعات خاطر نشان کرد: ایران اسلامی بدون در نظر گرفتن قومیت و مذهب در هر زمان برای مسلمانان اتفاق ناگواری رخ داده به یاری آنان شتافته است زیرا برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هیچ مرزبندی قومی و مذهبی وجود ندارد.
 
حجت الاسلام و المسلمین علوی اظهار داشت: دشمن از هر روزنه ای برای ایجاد اختلاف استفاده می کند اما علما همواره هوشیار بوده و مردم را راهنمایی کرده اند تا به اختلافات دامن نزنند.
 
وی گفت: امروز امنیت حاکم در ایران یک امنیت مردم محور است و باید با حفظ وحدت در حفظ امنیت کوشید، با توجه به اینکه دشمن نمی تواند از طریق ارتش و جنگ سخت به اسلام ضربه بزند با استفاده از سرویس های اطلاعاتی خود سعی در ایجاد اختلاف و به زانو در آوردن کشورهای مسلمان دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *