سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۱۲
۲۸
زاکانی در جمع دانشجویان بسیجی عنوان کرد

اینکه می‌گویند هسته‌ای پرونده رهبری است حرف نادرستی است

دوشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۳۰
کد مطلب: 450921
نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه می‌گویند پرونده مذاکرات، پرونده رهبری است حرف نادرستی است، مقام معظم رهبری صراحتا فرمودند در جزییات دخالت نمی‌کنند، مسئولیت پرونده هسته‌ای به گردن لاریجانی و روحانی است.
اینکه می‌گویند هسته‌ای پرونده رهبری است حرف نادرستی است
گروه سیاست "جهان نيوز" ـ زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس عصر امروز در نشست سیاسی شوراهای بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران که در لانه جاسوسی سابق آمریکا برگزار شد، با اشاره به نقشه‌های مختلف دشمنان علیه ملت‌های مسلمان گفت: تلاش کردند اسلام را به عنوان دشمن خود معرفی کنند و با این دشمن به انسجام داخلی برسند و چون این طرح شکست خورد سعی کردند دشمن بعدی را چین اعلام کنند و در درون اسلام جنگ داخلی ایجاد کند.
 
وی با بیان اینکه با بیداری اسلامی جهان به 3 قطب کشورهای اسلامی، چین و روسیه و آمریکا و غرب تقسیم شد، تصریح کرد: گمان می‌کردند با ایجاد نفاق در بین مسلمین، اسلام خود به خود مهار می‌شود و به سمت مهار چین می‌روند
 
زاکانی گفت: چین و روسیه پیام دادند اسلام عقلانی و صحیح اسلام ایران است نه اسلام ترکیه و عربستان، این پیام رسما به ولایتی داده شد.
 
وی با بیان اینکه مذاکره‌کنندگان چند اشتباه بزرگ و فاحش  در شروع مذاکرات انجام دادند، اظهار داشت: اشتباه اصلی شروع مذاکرات، مذاکره با امریکا بود، دومین اشتباه بازی در زمین غرب بود و اشتباه سوم عدم بهره‌گیری از قدرت کارشناسی کشور بود.
 
 زاکانی عنوان کرد: در بررسی برجام وقتی به حقوق‌دانان رجوع کردیم خیلی از حقوقدانان اعتراض می‌کردند پس چرا الان آمدید همه گفتند این سند تعهدآور است.
 
ظریف در مجلس گفت ما در ژنو 16 نفر بودیم در حالی که فقط تیم امریکایی 140 نفر بود تیم انگلیس 40 نفر و تعداد متخصصان ایرانی یک دهم کل بود.
 
 وی کتمان کاری را اشتباه دیگر در مذاکرات دانست و افزود: اشتباه دیگر شامل استفاده غلط از ظرفیت‌ها بود.
 
وی تاکید کرد: اینکه می‌گویند این پرونده پرونده رهبری است حرف نادرست و ظلم به رهبری است هرکجا کم می آورند به گردن رهبری می‌اندازند رهبری صراحتا گفتند در جزئیات دخالت نمی‌کنند، مسئولیت پرونده هسته‌ای به گردن لاریجانی و روحانی است.
 
زاکانی گفت: 7 اشتباه تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای این بود که از صفر شروع کردند و تلاش‌های گذشته را درنظر نگرفتند، مذاکره را یکجانبه با آمریکایی‌ها آغاز کردند، در مدل بازی غرب و آمریکا بازی کردند و مبنی بر پیش نویس‌های غربی مذاکره کردند، قدرت کارشناسی کشور را بکار نگرفتند و رقیب پنداری کردند، از ظرفیت‌های غلط استفاده کردند به طوری که سازمان انرژی اتمی را بعد از توافق ژنو بازی دادند، کتمان کاری می‌کردند نه فقط با مجلس بلکه نسبت به شورای عالی انقلاب فرهنگی و کمیته هسته‌ای و شورای عالی امنیت ملی؛ به طوری که شمخانی در جلسه‌ای گفت این‌ها در شورا گزارشی ندادند و پرونده را از شورا بیرون بردند و کمیته هسته‌ای هم بصورت جدی در متن امر نبود.
 
نماینده مجلس اظهار داشت: اشکال دیگر تیم مذاکره کننده هسته‌ای، کم ارزش پنداری حوزه فناوری هسته‌ای است، 60 -70 درصد موارد استفاده دوگانه‌ای که در متن برجام آمده مربوط به حوزه نظامی ما است.
 
وی اضافه کرد: اشکالاتی که درباره برجام وجود دارد این است که با این فضا که طرف مقابل دشمن ما است، تنظیم نشد، طرف مقابل در تنظیم برجام به شدت در دشمن بودن ایران تاکید کرده اما از جانب ما اینگونه نیست.
 
زاکانی گفت: در این سند انگار دیگر آمریکا قصد براندازی ندارد، آژانس قرار نیست دیگر گزارش خلاف واقع بدهد و قرار نیست اروپایی‌ها با نگاه نفوذ و سیطره به ما نگاه کنند.
 
وی ادامه داد: در سفری که روحانی به همسایگان شمال کشور داشت، در فرودگاه جلسه‌ای با حضور روحانی لاریجانی، ولایتی، شمخانی که برخی اعضای کمیته هسته‌ای هستند تشکیل شد و نسخه‌ای درباره مذاکرات در دست روحانی و لاریجانی بود که از آن مطالبی می‌گفتند که مورد اعتراض شمخانی و ولایتی قرار گرفت که لااقل نسخه‌ای از متنی که دارید به ما هم بدهید.
 
زاکانی با بیان اینکه جلسه سه‌نفره با حضور لاریجانی، حجازی و شمخانی دروغ محض است، اظهار داشت: آقای باهنر این مطلب را به آقای کوچک زاده گفتند و بنده گفتم این حرف دروغ است، اطلاعات غلط به آقای باهنر داده بودند اما همین اطلاعات غلط را در صحن مجلس هم به خیلی نمایندگان می‌دادند و آنها را دچار اشتباه کردند.
منبع : فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حالا که همه چیز برجام به کمک جلسات روشنگرانه کمیسیون برجام برای مردم روشن شده می خواهند آن را به گردن رهبری بیاندازند
خیلی خطا می کنند به گردن رهبری می اندازند
صالح عباسی
یکی میگه پرونده رهبری ست و یکی دیگه میگه نه منچیزی امضا کردم نه وزیر خارجه...
خب اگه همه چی به عهده رهبری باشه پس شماها بفرمایید منزل دیگه
چرا این همه هزینه به عهده رهبری می گذارید
دوستان بدانند شورای نگهبان با کسی شوخی ندارد...
پس از انتصاب این گونه صحبت ها به آقا خودداری کنید
ط ت صالح
Iran, Islamic Republic of
جناب زاکانی به شماافتخارمی کنم و برای عزت و سربلندی روزافزونتان دست به دعابرمی دارم رهبری واقعا دراین قضیه هسته ای و برجام مظلوم واقع شدند وبرخی بابی شرمی تمام بچه مرده در دامن نظام گذاشت.
علی
United States
وطن خانه ما است.چطور کلید رو به نا محرمان بده تا سر زده بیایند و بروند والله غیر مسلمانها زیر خفت برجام نرفتند.اگر اینطور نیست یک نمونه بیاورید.
اصولگرا انقلابی
Iran, Islamic Republic of
من به عنوان یک اصولگرا انقلابی حقیقتا دوست دارم که مشکلات مردم با برجام حل شود چرا که بیکاری و مشکل ازدواج جوانان و رکود و.... داره بیداد می کند ولی فکر می کنم با بی مسئولیتی ای که مجلس انجام داد و در کمتر از بیست دقیقه این طرح برجام را بدون چاره اندیشی برای نقاط ضعف تصویب کرد و نقاط ضعفی که در برجام وجود دارد که چهره های میانه رو اصلاح طلب و اصولگرا مثل صادق خرازی، داریوش سجادی(مشاور کروبی) ، احمد توکلی، دهباشی (سازنده فیلم روحانی) هم به آن اذعان کرده اند شیطان بزرگ در مسیر اجرا زیاد سنگ اندازی کند و امتیازات بیشتری دوباره از ما بگیرد و تحریم ها را لغو نکند
اگر این پرونده رهبری است برخی چرا عجولانه در آن دخالت کردید و قانون تصویب کردید. حالا که اینجوری شد گردن رهبری میاندازید
حسین
Iran, Islamic Republic of
آقای زاکانی راه بیفتید برید توی شهرستانها مردم را مطلع کنید.
صفا
خدا لعنت کند دروغگویان را
حسن از شیراز
سلام بر امام حسین(ع) و یارانش،
درود بر زاکانی و همفکراشون در مجلس که در شفاف سازی برجام خیلی تلاش کردند. مردم هم این حرفا را شنیدند و انشاالله بموقع پاسخ وطن فروشا و خائنین را خواهند داد.
احسنت، مسئولیت برجام صد در صد با اقای لاریجانی، روحانی و ظریف است و ما مردم هم خوب این را میدانیم
پرونده هسته ای ربطی به رهبری ندارد
مردم قم یکبار دیگر باید بصیرت بخرج دهد
مهدی
Iran, Islamic Republic of
خوب نتیجه چه شد .خواسته و یا ناخواسته برجام تصویب شد و در مرحله اجرا قرار گرفت و روحانی و لاریجانی را هم خوشحال و مسرور کرد حالا کسی در این مملکت هست کسانی را که اشتباه کردند را به میز محاکمه بکشاند و یا اینکه کسانی که اطلاعات عجیب را در صحن مجلس به نمایندگان دادند و آنها را دچار اشتباه کردند و این مصیبت رابه کشور و مردم تحمیل کردند را کسی هست به میز محاکمه بکشاند و کارهای آنها را برملا کند .
Netherlands
اینکه می‌گویند هسته‌ای پرونده رهبری است حرف نادرستی است
از این هم بدتر ، این حرف رندانه است(..)
یا حق
مسعود دیپلمات
طبق قانون اساسی ، رهبر معظم انقلاب به عنوان ولی فقیه ، امامت امت را بر عهده داشته و علاوه بر آن قوای‏ مقننه‏، قوه‏ مجريه‏ و قوه‏ قضاييه‏ زير نظر ولايت‏ مطلقه‏ امر و امامت‏ امت‏ می باشند. مضافا" فرماندهی کل قوای نظامی و انتظامی نیز برعهده ایشان است.
با عنایت به موارد فوق، ایشان نمی توانند بی خیال از تبعات و نتایج این گونه توافقات که واجد خطرات عدیده ای از جنبه های امنیتی، دفاعی، علمی و غیره برای کشور می باشد خود را فارغ از مسئولیت و مبرا بدانند.
به همین جهت کل مسئولیت پرونده هسته‌ای بر عهده مقام معظم رهبری بوده و سایر نهاد ها جنبه مستشاری دارند.
Iran, Islamic Republic of
تا آنجا که ما خوانده ایم و به ما آموخته اند در مکتب اسلام، ولایت پذیری یعنی تبعیت محض از فرامین ولی امر و ولایتمداری یعنی اینکه خود را سپر دفاع ولی خود قرار بدهی و فشارها و تمتها و حرفها و حتی بد وبیراه ها را به جان بخری و اجازه ندهی که آسیبی چه از نظر فیزیکی و چه از نظر روحی و روانی به امام خود وارد شود یعنی در یک کلام خود را تابع محض و سپر ولایت قرار دادن است درست مثل اصحاب امام حسین (ع) در روز عاشورا ولیکن نمی دانستم که در زمان ما برخی هستند که امام را سپر خود قرار می دهند و برای در امان ماندن خود و کاهش فشار و انتقادات از خود، عملکرد سوال برانگیز، ابهام آلود و غیرقانونی خود را پشت این حصن پنهان می کنند
Iran, Islamic Republic of
عیبی ندارد به هر حال اسفند ماهی هم در پیش است و انشالله مردم به ویژه شهر قم جبران خواهند کرد.
حسین
آقای زاکانی شما از چی ناراحت هستید ؟ آسایش مردم چه ضرری برای شما دارد ؟
برخلاف اونچه در اين سالها تو بوق و كرنا كردند، گفتن اينكه قطعنامه‌ها كاغذپاره است، علت صدور قطعنامه‌هاي پي‌درپي نبود. تعليق‌ داوطلبانه فعاليتهاي هسته‌اي در سالهاي 82 و83 علت واقعي شروع قطعنامه‌ها بود. چون تعليق داوطلبانه طمع جهانخواران رو بالا برد. متاسفانه برنامه‌چيني‌ها و آتش افروزيها و فتنه‌ها و تبليغات سوء و جهت‌دار جريانهايي كه منافعشون اقتضا مي‌كرد، باعث شد تاريخ به سمتي بره كه همون وقايع تاسف‌باري كه اون سالها افتاد مجدد با خسارات خيلي بيشتر تكرار بشه و ما براي دومين بار گزيده بشيم. دشمن ‌ضعف روحي و شخصيتي عده‌اي در داخل رو فهميده و مي‌دونه راحت تسليم مي‌شن، بنابراين توقع نداشته باشيد كه استفاده از اهرم تحريم و تهديد رو كنار بذاره...

به مدد ماشين تبليغات دولتي، اين روزها اسم "نابودي" قلب راكتور اراك شده "مدرنيزاسيون"! راكتور
محمدی
جناب آقای زاکانی روحانی به پشتوانه مجلس یکه تازی کرد ووقتی ظریف بعد از ژنو خطاب به نمایندگان بی احترامی کردو گفت اگر استیضاح هم بشوم اطلاعات ژنو را نمیدهم . الان نباید شما افسوس بخورید ... مگر شما قائل نیستید که در راس امورید.دشمن خیلی راحت و بدون هزینه به ارزوی 36 ساله اش رسید..
alimazeh
Iran, Islamic Republic of
دمت گرم آقای زاکانی.چراسایر نمایندگان مجلس ساکتن و روشنگری نمی کنند.
Iran, Islamic Republic of
نه خیر آقای زاکانی
مسولیت برجام بر عهده روحانی - لاریجانی و کل مجلس است. از جمله شما و زارعی و رسایی و ....
کاشکی به جای گریه و زاری می توانستید حق تان را بگیرید.
عمار
Iran, Islamic Republic of
اگر پرونده از ان رهبری است پس چرا ایشان فرمودند مراکز مختلف در کشوروکارشناسان مربوطه روی ان چکش کاری کنند وتجزیه وتحلیل کنند.
ومشخصا فرمودند مجلس کنار گذاشته نشود.
همچنین فرمودند بنده درجزییات وارد نشدم وجزئیات بعهده تیم مذاکره کننده ودولت است.
اردلان سرافراز
Iran, Islamic Republic of
خیلی جالب تیم مذاکره کننده قبلی که هم مسلک اقای زاکانی هستن در طول 6 سال مذاکره حتی به مجلس هم پاسخگو نبودن حالا خدا پدر این تیم را بیامرزه حداقل دو سه بار به مجلس سر زدن
مسوول برجام مجلس و دولت هستند. ببین به کیها رای دادیم!!
رییس جمهور شجاع میگه من چیزی امضا نکردم.!
برخی مجلسی ها که یا گریه زاری میکنن یا به فکر رای آینده هستن !!!
شاهکارتون و به حضرت آقا نسبت ندین .ایشان با شجاعت تمام فرمودند در این مورد هیچ دخالتی نمی کنم. واضح تر از این بفرمایند؟
..زمان همه چیز و ثابت میکنه
اسماعیلی
اقای زاکانی سکوت برای شما بهترین گزینه است.
فریدون
خیلی عجیبه وقتی مسئله حصر بمیان میاد شورای عالی امنیت ملی میشود مرکز تصمیم و پرونده می شود پرونده رهبری اما در مسئله برجام به این مهمی پرونده مال رهبری نمی شود و شورای عالی امنیت ملی میرود کنار