جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

ادعای جدید سعودی‌ها علیه ایران

دوشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۴۰
کد مطلب: 450910
وزیر خارجه عربستان با نادیده گرفتن حمایت‌های گسترده حکومت این کشور از گروه‌های تروریستی تکفیری در سوریه که مانع اصلی بازگشت امنیت و ثبات به این کشور و حل بحران آن است، ادعایی را علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح کرد.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از رسانه‌های سعودی خبرداد: عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان سعودی در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با فرانک والتر اشتاین مایر وزیر خارجه آلمان مدعی شد که ایران  اگر می‌خواهد بخشی از راه حل سوریه باشد، باید از این کشور خارج شود.
 
با وجودی که عربستان و امارات بخش‌هایی از خاک یمن را اشغال کرده و با گسیل داشتن تجهیزات نظامی پیشرفته خود به این کشور از گروه‌های تروریستی و مسلح و هوادار خود حمایت می‌کنند، الجبیر به زعم خود ایران را اشغال کننده سوریه خواند.
 
الجبیر خواستار کناره گیری بشار اسد رئیس جمهوری سوریه از قدرت شد و مدعی شد وی پس از تشکیل شورای انتقالی، نباید هیچ نقشی در آینده سیاسی سوریه داشته باشد.
 
اشتاین مایر هم تاکید کرد هیچ راه حلی جز در پیش گرفتن گزینه گفت‌وگوها برای حل بحران سوریه وجود ندارد مهم این است که واشنگتن و مسکو برای مهار خطرات ناشی از بحران سوریه با هم همکاری کنند.
 
وی افزود ما باید از خونریزی و جنگ در سوریه جلوگیری کنیم دخالت روسیه در سوریه تلاش‌ها برای حل سیاسی بحران را پیچیده کرده است.
 
اشتاین مایر با نادیده گرفتن حضور گروه‌های تروریستی در سوریه مدعی شد سوریه در دراز مدت با وجود بشار اسد آینده‌ای ندارد.
 
وزیر خارجه آلمان درباره بحران یمن هم گفت ما از گفت‌وگوهای ملی در یمن حمایت می‌کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *