سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۱

نکاتی درمورد نابغه فیزیک که نمی‌دانستید!

دوشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۴۸
کد مطلب: 450876
نکاتی در مورد نابغه فیزیک که نمی‌دانستید!
به گزارش جهان به نقل از فرادید، بی‌شک نام استیون هاوکینگ در کنار نام آلبرت انیشتین تا قرن‌ها در مباحث علمی مطرح خواهد شد. او یکی از بزرگترین نوابغ فیزیک تمام دوران است. زندگی او جزئیات جالبی دارد که به احتمال فراوان نمی‌دانید.
 
هاوکینگ توانسته با کمک کتاب‌های بی‌نظیرش چون «جهان در پوست گردو» مسائل عمیق نجومی را در اختیار مردم عادی قرار دهد. جایگاه مباحث مطرح شده از جانب هاوکینگ در کنار مباحث دیگر بزرگان علم فیزیک است.
 
زندگی یک نابغه اما همیشه هم در اوج نیست. در ادامه با پنج نکته از زندگی هاوکینگ آشنا خواهید شد.
 
1. نمرات او در امتحانات مدرسه متوسط بود
اگر هاوکینگ امروز در مورد مسائل فیزیک صحبت کند، بی‌شک ما نیمی از حرف‌هایش را متوجه نمی‌شویم، اما دورانی که او در مدرسه درس می‌خواند، نمراتش در بهترین حالت در حد متوسط بود! اما خوشبختانه معلم‌هایش توانستند استعداد استیون را درک کنند و او را برای آزمون بورسیه دانشگاه آکسفورد آماده کنند. نمره او در آن آزمون خیره کننده بود.
 
2. اعضای خانواده استیون کمی عجیب بودند!
والدین استیون فقیر بودند، اما در خانه‌ای نسبتا بزرگ و به هم ریخته زندگی می‌کردند. اتومبیل آن‌ها یکی از تاکسی‌های اوراقی لندن بود. همه آن‌ها در سکوت کامل شام می‌خوردند، زیرا هنگام غذا خوردن کتاب هم می‌خواندند. آن‌ها در زیرزمین خانه‌شان زنبور نگه می‌داشتند و حتی در گلخانه مشغول آتش‌بازی می‌شدند.

3. موفقیت او پس از تشخیص بیماری‌اش حاصل شد
هاوکینگ پیش از آنکه بیماری‌اش تشخیص داده شود، دانش‌آموز متعهدی نبود. او در آن دوران تنها روزی یک ساعت درس می‌خواند. او در جایی گفته است: «پیش از آنکه بیماری‌ام تشخیص داده شود، از زندگی خسته شده بودم.» خبر تشخیص بیماری سبب شد تا هاوکینگ سال‌های باقیمانده‌ی عمرش را صرف تحقیق و پژوهش کند.

نکاتی در مورد نابغه فیزیک که نمی‌دانستید!
هاوکینگ و انیشتین در زمره نوابغ فیزیک تمام دوران هستند
4. او می‌گوید سفر در زمان ممکن است
هاوکینگ از اظهار نظرات احساسی و غیرعادی در مواجهه با علم فیزیک و کیهان‌شناسی ترسی ندارد. او گفته که انسان‌ها روزی می‌توانند در سیاره‌ای دیگر سکنی گزینند و حتی سفر در زمان هم شدنی است. البته هاوکینگ در مقوله سفر در زمان تنها به اظهار نظر اکتفا نکرده و سه نظریه‌ی کلی در این ارتباط را نیز مطرح کرده است.
 
5. او از قدرت هوش مصنوعی باخبر است
انقلابی از جنس ربات یکی از اتفاقات رایج داستان‌های علمی – تخیلی است، اما هاوکینگ معتقد است که این اتفاق کاملا محتمل است. هاوکینگ حتی به توسعه‌دهندگان هوش مصنوعی هشدار داده که مراقب مسائل جانبی گسترش هوش مصنوعی باشند. او در مورد هوش مصنوعی چنین می‌گوید: «هوش مصنوعی می‌تواند بزرگترین اتفاق تاریخ بشر بشد، و البته آخرین.»
 
منبع: (All About History (31
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *