شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

استانی که50درصدازبرق‌کشورراتولیدمی کند

دوشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۲
کد مطلب: 450823
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای غرب استان کرمانشاه با اشاره به تولید سه میلیون 632 هزار و 398 مگاوات ساعت برق تولیدی در کرمانشاه گفت: نیروگاه‌های تولید برق کرمانشاه در نیمه نخست امسال بیش از 50 درصد برق منطقه غرب را تولید کردند.
به گزارش جهان، علی چهل‌امیرانی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به اینکه بیشترین برق تولیدی استان با یک میلیون و ۸۱۷ هزار و ۶۳۵ مگاوات ساعت مربوط به نیروگاه بخاری بیستون است اظهار داشت: نیروگاه گازی زاگرس، نیروگاه اسلام‌آباد غرب، نیروگاه برقابی پیران و نیروگاه هدف به ترتیب در جایگاه دو تا پنجم تولید برق استان قرار دارند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای غرب استان کرمانشاه با بیان اینکه در حال حاضر پنج نیروگاه سطح استان فعال هستند، افزود: این استان در تولید برق جایگاه ویژه‌ای دارد به طوری که در شش ماه نخست امسال نیروگاههای استان سه میلیون و ۶۳۲ هزار و ۳۹۸ مگاوات ساعت برق معادل ۵۲ درصد از برق تولیدی منطقه غرب را تولید کرده است.

چهل‌امیرانی تولید برق شش ماه نیروگاههای استان کردستان را دو میلیون ۷۱۶ هزار و ۸۳۰ مگاوات ساعت بیان و اظهار کرد: بیشترین برق تولیدی این استان مربوط به نیروگاه سیکلی ترکیبی سنندج با دو میلیون ۷۱۳ هزار و ۸۹۴ مگاوات ساعت بوده با توجه به اینکه این استان دارای دو نیروگاه تولید برق است.

وی با بیان اینکه در شش ماه امسال در مجموع شش میلیون و ۳۷۰ هزار و ۸۶۱ مگاوات ساعت برق در منطقه غرب تولید شده است، افزود: علاوه بر نیروگاههای استان کرمانشاه و کردستان پتروشیمی استان ایلام در این مدت ۲۱ هزار و ۶۳۳ مگاوات ساعت برق تولید کرده است.

چهل‌امیرانی پیرامون ظرفیت اسمی نیروگاههای منطقه غرب گفت: در مجموع نیروگاههای استان کرمانشاه، کردستان و ایلام به ترتیب دارای یک هزار و ۴۰۹ مگاوات ساعت، ۹۷۰ هزار مگاوات ساعت و ۱۰۰ هزار مگاوات ساعت ظرفیت اسمی هستند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای غرب استان کرمانشاه میزان تولید ناخالص برق استان در سال ۹۳ را شش میلیون ۵۱۶ هزار مگاوات ساعت اعلام و اظهار کرد: چهار نیروگاه حرارتی کرمانشاه در سال قبل شش میلیون و ۵۰۶ هزار مگاوات ساعت برق تولید کردند.

وی تولید برق چهار ماهه نخست سال را دو میلیون و ۱۰ هزار مگاوات ساعت اعلام و بیان کرد: در مدت مشابه سال گذشته دو میلیون و ۱۶۴ هزار کیلو وات ساعت برق توسط نیروگاههای برق استان تولید شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *