کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عملیات پلیس برای برخورد با هکرها

26 مهر 1394 ساعت 12:39

معاون امور بین الملل و حقوقی فتا ناجا گفت: پلیس فتا برابر قانون با هکرها و گردانندگان وب سایت‌های آموزش هک و نفوذ و ارائه دهندگان نرم افزارهای هک و نفوذ برخوردی قانونی خواهد داشت.


به گزارش جهان به نقل از پایگاه از اطلاع‌رسانی پلیس فتا، سرهنگ حسین رمضانی گفت: برابر قانون مجازات اسلامی مستند به مواد ۷۲۵ و ۷۵۳ ( بندهای الف، ب و ج)، هک، نفوذ و دسترسی غیر مجاز به داده‌ها و فروش نرم‌افزارهای آموزش هک جرم محسوب می‌شود و پلیس فتا با هکرها و گردانندگان تارنماهای آموزش هک و ارائه‌دهندگان نرم‌افزارهای هک و نفوذ مقابله می‌کند.

معاون امور بین‌الملل و حقوقی پلیس فتا ناجا افزود: در قوانین ملی اکثر کشورهای دنیا هک و مسائل مربوط به آن ( آموزش‌ها و نرم افزارهای مربوطه) جرم شناخته می‌شود و ما امید داریم همه پلیس‌های سایبری دنیا برای مقابله با این حوزه ، واکنشی موثر و به هنگام داشته باشند.

وی در ادامه گفت: بر اساس این تکلیف قانونی، پلیس فتا ناجا با مشارکت پلیس‌های فتا استانی از تاریخ ۱۹ مرداد لغایت ۳۱ شهریور ماه سال جاری به منظور شناسایی و برخورد قانونی با هکرها و گردانندگان تارنماهای آموزش هک و نفوذ و ارائه دهندگان نرم افزارهای هک و نفوذ، عملیاتی را به مرحله اجرا گذاشت.

سرهنگ رمضانی افزود: پلیس فتا ناجا در این خصوص بیش از ۱۵ هزار وب سایت را رصد کرده و در ۱۰۴ مورد که جرم آنها محرز بود پیگیری در دستور کار پلیس قرار گرفت.

معاون امور بین‌الملل و حقوقی فتا ناجا در ادامه گفت: در این عملیات سراسری تعداد بیش از ۷۰ نفر شناسایی و با مستندات مربوطه به دستگاه قضا برای برخورد قانونی معرفی شدند.

وی همچنین تاکید کرد: شایسته است از حمایت و پشتیبانی و هماهنگی‌های دستگاه قضایی کشور در این عملیات مهم در راستای ارتقای امنیت فضای سایبر تقدیر و تشکر کنیم.

رمضانی در ادامه اعلام کرد: موضوع هک و نفوذ همانطور که قانون به خوبی آن را جرم‌انگاری کرده علاوه بر خسارت‌هایی که در برخی از انواع خود برای سازمان‌های دولتی و خصوصی دارد به شدت حریم خصوصی کاربران را هدف قرار می‌دهد که حفظ حریم خصوصی کاربران و آزادی‌های مشروع آنها در فضای سایبر جزء اهداف اصلی این پلیس بوده و پلیس فتا تمام امکانات و منابع خود را جهت امن‌سازی فضای سایبری برای کاربران قانون مدار این فضا به کار خواهد بست.

معاون امور بین‌الملل و حقوقی فتا ناجا در خاتمه ضمن بیان اینکه همه کاربران باید همانند فضای واقعی خود را مکلف به رعایت حفظ حریم خصوصی افراد وفق قانون کرده و پلیس را در این مسیر یاری کنند، تصریح کرد: والدین باید نظارت بیشتری بر رفتار جوانان و نوجوانان خود در حوزه استفاده از فضای سایبر داشته باشند تا آنها بر اساس کنجکاوی‌هایشان جذب وب سایت‌های مجرمانه مانند وب سایت‌های آموزش هک نشوند.


کد مطلب: 450630

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/450630/عملیات-پلیس-برخورد-هکرها

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com