جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
حجت‌الاسلام خسروپناه:

اهل منبر اطلاعات معرفتی خود را بالا ببرند

يکشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۹
کد مطلب: 450606
رئیس مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران گفت: اهل منبر و مداحان در ایام محرم باید اشعاری را بخوانند که از باب معرفتی خوبی برخوردار باشد، اینطور نباشد که بدعت‌ها را در خفا و در بیراهه به مردم منتقل کنیم.
به گزارش جهان، حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه، عضو مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران در گفت‌وگو با فارس ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام عزاداری سید و سالار شهدا، امام حسین (ع)، درباره بهترین فضیلت‌ها و اعمال در ایام محرم اظهار داشت: ذکر مصائب و فضائل اهل بیت عصمت و طهارت به ویژه امام حسین (ع) و بیان نکات مشترک بین اهل بیت (ع) و مسائل اختصاصی امام حسین بن علی (ع) در این ایام بسیار حائز اهمیت است.

وی با تأکید بر اهمیت حادثه کربلا در مقایسه با سایر حوادث در تاریخ اسلام گفت: شور و شعور در عصر حسینی باید با هم منتقل شود؛ بنابراین همه مداحان، خطبا، علما و اساتید باید به لحاظ علمی و اعتقادی شیعیان را پرورش دهند و در کنار شور به شعور مخاطبان نیز توجه کنند.

خسروپناه با ابراز خرسندی از اینکه مردم ما همه شعور معرفتی خوبی دارند و علاقه‌مند شنیدن مباحث و بهره بردن از این ایام هستند، اظهار داشت: این ایام فرصت خوبی است که اهل منبر نیز سعی کنند اطلاعات کافی و معرفتی خود را بالا ببرند. اهل منبر و مداحان اشعاری را بخوانند که از بار معرفتی مناسبی برخوردار باشد تا مباحث و فضائل و مناقب اهل بیت (ع) به خوبی منتقل شود، اینطور نباشد که بدعت‌ها را در خفا و در بیراهه به مردم منتقل کنیم.

رئیس مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران همچنین افزود: امام حسین (ع) برای هدف مقدسی قیام کرد، این هدف باید به خوبی به مردم عصر ما منتقل شود، به طوریکه تحریفات در آینده از قیام عاشورا باقی نماند و آنچه که به آیندگان منتقل شود مسائل درست و صحیح معرفتی از واقعه عاشورا باشد.

وی با تأکید اینکه دسته‌های عزاداری نیز حرمت این ماه و آرامش و آسایش مردم را نگه داشته و سلب آرامش نکنند، توضیح داد: هر کس با حضور در این مکان‌ها باید بتواند آرامش بیشتری پیدا کند، خود را سبک کند و به معرفتش هم اضافه شود، بنابراین در همین مسیر حرکت کنیم و به بیراهه نرویم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *