پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
به همت موسسه قدیم‌الاحسان انجام شد؛

چاپ‌کتاب‌توصیه‌های‌ حاج‌منصورارضی‌ به‌مداحان

يکشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۳۱
کد مطلب: 450548
کتاب«ره توشه نوکری» توسط موسسه قدیم الاحسان منتشر شد. در بخش‌هایی از این کتاب توصیه‌های حاج منصور ارضی به مداحان آورده شده است. او از آن‌ها خواسته: « از رفتن به مجالسی که واعظ نداشته و حلال و حرام الهی گفته نمی‌شود، خودداری کنیم».
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، کتاب «ره توشه نوکری» که حاوی رهنمودها و اندرزهای برخی علمای ربانی به همراه توصیه‌های معرفتی و مهارتی حاج منصور ارضی، مداح اهل‌بیت(ع) است، توسط موسسه فرهنگی هنری قدیم الاحسان چاپ و منتشر شد.

این کتاب به چهار بخش تقسیم شده‌است که بخش اول آن مشتمل بر فرازهایی از رهنمودها و اندرزهای ارزشمند و راهگشای برخی علمای ربانی خطاب به روضه خوانان و اهل منبر است. در این بخش در فرازی از مقام معظم رهبری این چنین نقل شده است: «مداحی، معرفت افزا است. مداحی، پراکندن معرفت و حکمت و امید و عقیده راسخ است.»

بخش دوم شامل نقطه نظرات معرفتی حاج منصور ارضی است که در طی سالهای متمادی در اجتماع ذاکران و مداحان آل الله در همایشهای پیش از محرم بیان شده است. حاج منصور ارضی در این بخش با اشاره به دفاع از ولایت و حریم اهل بیت(ع) به عنوان مهمترین تکلیف نوکران امام حسین علیه السلام تصریح می‌کند: «ما باید مکمل علما و وعاظ باشیم و از رفتن به مجالسی که واعظ نداشته و حلال و حرام الهی گفته نمی‌شود، خودداری نماییم.»

بخش سوم این کتاب حاوی تذکرات حاج منصور ارضی درباره مداحی در مجالس محرم بوده و در بخش چهارم به نکات فنی و مهارتی مداحی اشاره شده است.

این کتاب به کوشش مجید عیوضی و توسط معاونت پژوهش موسسه فرهنگی هنری قدیم الاحسان چاپ و منتشر شده است.

در پشت جلد کتاب به نقل از حاج منصور ارضی آمده است: «عمل به تکلیف در مداحی این است: بداینم چه بخوانیم و چه بگوییم که هم دشمنان آن روز را معرفی کرده باشیم و هم دشمنان امروز را... شیاطین به هر قیمتی شده می‌خواهند به مجالس ابی عبدالله(ع) ضربه وارد سازند لذا در ایام محرم بسیار باید مراقب کشمکشها و عصبانیت‌ها بود.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *