پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

اسلام هرگز بخشی از اروپا نبوده است!

شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۲
کد مطلب: 450416
نخست وزیر مجارستان در اشاره به موج مهاجران و پناهجویان که اکثر آنها مسلمان هستند با اعلام اینکه "اسلام هرگز بخشی از اروپا نبوده" از مواضع شدید خود علیه پناهجویان دفاع کرد.
اسلام هرگز بخشی از اروپا نبوده است!
به گزارش جهان، ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه گزارش داد، ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان در گفت‌وگو با هفته نامه فوکوس آلمان درباره موج مهاجرت اخیر گفت: اسلام هرگز بخشی از ما نبوده بلکه به ما پیوسته است.

وی تاکید کرد، مهاجران ترک آلمان که طی دهه ۱۹۶۰ صدها هزار تن از آنها برای کار وارد این کشور شدند اکنون به تاریخ آلمان و همچنین اروپا تعلق دارند.

اوربان اما خاطرنشان کرد: اما از نظر معنوی اسلام هرگز بخشی از اروپا نبوده و قانون جهان دیگری بوده است.

این سیاستمدار مجارستانی همچنین با انتقاد از فرانسه و آلمان به دلیل در نظر گرفتن احتمال شکل گیری یک جامعه چند فرهنگی، درباره رویکرد کشورش به چنین جامعه‌ای اظهار کرد: ما در مجارستان می‌دانیم چه چیزهایی می‌خواهیم یا نمی‌خواهیم؛ ما خواستار چنین جامعه‌ای نیستیم.

این در حالی است که از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون تقریبا ۶۰۰ هزار پناهجو وارد اروپا شده و بسیاری راه آلمان و سوئد را در پیش گرفته‌اند.

اوربان در ادامه اظهاراتش مدعی شد، اکثر پناهجویانی که وارد اروپا می‌شوند مهاجران اقتصادی هستند: "هر کسی حق زندگی در آلمان یا مجارستان را ندارد این امر حق کسانی است که برای آن تلاش کرده‌اند."

در مواجهه با موج تاریخی ورود پناهجویان، مجارستان در ماه سپتامبر مرزهای خود با صربستان را مسدود کرد.

این کشور پیشتر نیز در روز پنج‌شنبه اعلام کرد حصارکشی در مرز خود با کرواسی به پایان رسیده است.

به هر حال اما واکنش مجارستان در مقابل پناهجویان به شدت از سوی مجامع بین‌المللی به خصوص سازمان ملل مورد انتقاد قرار می‌گیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *