شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱

مذاکره با امارات برای آزادی معلمان ایرانی

جمعه ۲۴ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۲۰
کد مطلب: 450317
پیگیری‌ها برای آزادی معلمان ایرانی در امارات ادامه دارد، تا این لحظه معلمان آزاد نشده‌اند. طبق گفته‌های یکی از نمایندگان مجلس، دیدارهایی با مسئولان اماراتی در این رابطه صورت گرفته است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، ۹ معلم ایرانی از سه شنبه هفته قبل توسط دولت امارات بازداشت و در زندان به سرمی‌برند. دولت امارات مجوز کار این معلمان را برای اشتغال در العین معتبر نمی‌داند اما طبق گفته مسئولان وزارت آموزش و پرورش، معلمان از سال‌های گذشته با مجوز کار و اقامت مربوط به دُوبی در العین تدریس می‌کردند و مشکلی در این زمینه وجود نداشت. براین اساس روز سه شنبه ۲۱ مهر، شهباز گودرزی سرپرست مدارس ایران در امارات نیز بازداشت.

قاسم احمدی لاشکی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به تشکیل کمیته سه جانبه با حضور نمایندگان وزارت آموزش‌وپرورش، وزارت امورخارجه و مجلس شورای اسلامی به منظور پیگیری آزادی معلمان بازداشت شده در امارات به تسنیم گفت: تمام مسئولان و نمایندگان مجلس از ماجرایی که برای معلمان در امارات پیش آمده متأسف هستند چرا که امارات در حد و اندازه‌ای نیست که بخواهد با معلمان ایرانی چنین رفتاری را داشته باشد.

وی افزود:‌ موضوع زندانی شدن ۱۰ معلم ایرانی در امارات بارها توسط مسئولان وزارت آموزش وپرورش، امور خارجه و مجلس پیگیری شده است و تمام تلاش‌ها در این جهت است که معلمان هر چه سریعتر آزاد شوند.

عضو کمیسیون آموزش و تحققیقات مجلس ادامه داد:‌ دولت امارات اعلام کرده است که این معلمان ویزای کار در العین را ندارند و به آنها برای دریافت ویزا هشدار داده بودیم، این موضوع باید بررسی شود و اگر مسئولان وزارت امور خارجه یا آموزش و پرورش هشدارهایی را دریافت کرده بودند اما نسبت به آن بی تفاوت بودند،‌ باید پاسخگو باشند.

احمدی لاشکی بیان کرد: وزارت امورخارجه باید مسئله را جدی‌تر پیگیری کند تا معلمان ایرانی سریعتر از زندان امارات آزاد شوند.

پیش از این،‌ حسن قشقاوی، معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه درخصوص تلاش‌ها برای آزادی معلمان ایرانی عنوان کرده بود: سفیر ایران در ابوظبی تلاش گسترده‌ای که از ساعات اولیه بازداشت این عزیزان آغاز شده بود را استمرار بخشید و در دیدار و گفت‌‌وگو با مقامات مسئول در حوزه‌های سیاسی،‌کنسولی و قضایی در ابوظبی ضمن درخواست حفظ کرامت معلمان مزبور، تقاضای آزادی آنها از بازداشت و همچنین ادامه کارشان را به طرف اماراتی ارائه کرد.

معاون وزیر خارجه با اشاره به تعطیلات یکی دو روز آینده به مناسبت آغاز سال هجری قمری در امارات گفت: ممکن است تعطیلات تاخیری در روند آزادی معلمان ایرانی فراهم کند.ولی امیدواریم بعد از تعطیلات نتیجه مطلوب حاصل و این افراد آزاد شوند.

علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش نیز عنوان کرده است:‌ پیگیری‌های فراوانی برای آزادی فرهنگیان صورت گرفته است و پیگیری‌ها ادامه دارد. در کشور تفکیک قوا وجود دارد و آموزش و پرورش در حوزه قوه مجریه فراتر از اختیارات و مسئولیت‌های خود پیگیری‌هایی داشته است که برخی به نتیجه رسیده و برخی در حال رسیدگی است.

طبق اعلام مسئولان وزارت آموزش‌وپرورش، با وجود تلاش‌های این وزارتخانه به منظور آزادی معلمان بازداشت شده،‌دادستان العین با آزادی آنها به شرط قرار وثیقه موافقت نکرده است.

قرار بود هیئتی از سوی آموزش و پرورش برای رسیدگی بیشتر و بررسی وضعیت از نزدیک به امارات اعزام شوند اما شنیده‌ها حاکی از آن است که دولت امارات برای آنها ویزا صادر نکرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *