جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲۱
۱
تلاشی قابل ستایش برای وحدت؛

از شیعیانی در پازل تفرقه ی لندن تا "رامبدی" در پازل وحدت نظام

پنجشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۵۹
کد مطلب: 450198
برنامه خنداونه که این روزها، آخرین اجراهای فصل دوم خود را می گذراند در هفته گذشته میزبان مردم دیار سیستان بود که از قضا سنی مذهب نیز بودند. در این برنامه که بر اساس نبوغ "رامبد جوان" لباس بلوچی را نیز چاشنی برنامه خود نموده بود، توانست (پس از فاجعه منا که توسط طیف "شیعیان انگلیسی" برنامه ای برای اختلاف هر چه بیشتر بین شیعه و سنی پدید آمده بود، ) فضای کشور را تلطیف کرده و به سمت وحدت هر چه بیشتر به واسطه برنامه پربیننده خود ببرد.
از شیعیانی در پازل تفرقه ی لندن تا "رامبدی" در پازل وحدت نظام
به گزارش جهان به نقل از الف، پروژه های نا موفق و چند لایه دشمن از ۳۷ سال قبل تا به الان برای لطمه زدن به انقلاب و براندازی نظام، تجربه قابل توجهی را برای آنها در مواجهه با ایران پدید آورده است. نوع و نحوه اجرای این گونه های مختلف از جمله "جداسازی استان ها و خودمختاری"، "درگیری های مسلحانه در اطراف مرز ها"، "ترورهای متعدد"، "جنگ تحمیلی" و . . . همه از انواع اقدامات دشمن بوده که در برخی اوقات صرفا به واکسینه کردن کشور از انواع تهدیدات فلج کننده هر حکومتی بدل شده است.

اما چند سالی است که در بیانات رهبر انقلاب حرفی از تهدید "حمله نظامی دشمن" به مفهوم عام سال های قبل از خودش دیده نمی شود. "گزینه نظامی" برای دشمن به دلیل هزینه زا بودن حمله مستقیم نظامی به ایران به گزینه های بعدی تبدیل شده است، نوع و سیستم مهندسی معکوس در صنایع دفاعی که ایده رهبر فعلی انقلاب بوده و نوع ساختار سیستم تدافعی ایران که بر پایه بالستیک های نقطه زن و دور برد بنا نهاده شده، حمله نظامی را بر اساس منطق و صحبت های چند سال اخیر رهبری به حاشیه برده است و گزینه های دیگری برای اسقاط نظام جمهوری اسلامی را به روی کارتابل سران استکبار آورده است.

تصمیم سازی کلان در کشوری چون آمریکا بر اساس خروجی اندیشکده های آن اتفاق می افتد، فروپاشی از درون به دلیل عوامل "اجتماعی"، "فرهنگی"، "اقتصادی" و . . . از مهمترین پارامترهایی بوده است که اندیشکده های ایالات متحده آمریکا در گزارش های مفصل به آن اشاره می کنند. از همین رو مرکز مطالعات ایران در دانشگاه تل آویو درباره فروپاشی حکومت ایران نکته ای در این خصوص می‌گوید که قابل توجه بوده، نکته مذکور این است: "تغییر رژیم ایران از بیرون غیرممکن است و این تغییر تنها از درون این کشور و به دست خود آنها امکان‌پذیر است. "

در مورد فروپاشی از درون در ذیل پارامتر فرهنگی، می توان به پروژه اختلاف بین مذاهبی اسلامی اشاره کرد، که دشمن امروز با توجه به پیشرفت های گوناگون وسایل ارتباط جمعی با توان هر چه تمام تر بر روی آن به وسیله مذهبی ها و افراد نزدیک به نظام مشغول به کار است. این جریان ۲۰۰ ساله تند روی شیعه که پس از سقوط صدام در سال ۲۰۰۳ میلادی با قدرت تمام سعی در تقویت زیر ساخت های خود در عراق نموده، اولین خروجی کارهای خود را در سال ۲۰۰۱ میلادی به محض خروج نمادین آمریکا از عراق گرفت. اهل سنت عراق که ید طولایی در مبارزه با ارتش آمریکا از خود به جای گذاشته بود به دلیل اقدامات افراطی این طیف شیعه نزدیک به لندن، در حمله سال ۲۰۱۴ "داعش" به مرزهای غربی این کشور، با اکراه دست بیعت با این گروه تروریستی داد.

بررسی جزئی جریان شناسی این طیف و نحوه قدرت گرفتن آنها در عراق فعالیت های آنهادر ایران از حوصله این مطلب خارج بوده و در مطلبی جامع در سایت "الف" به آن پرداخته شده است ولی بیانات رهبر انقلاب در دیدار با کارگزاران حج در شهریور ماه سال ۱۳۹۲ مبنی بر اینکه «امروز، هم در بين اهل سنت، هم در بين شيعه، دست‌هايي در كار است براي اينكه اينها را از هم جدا كند؛ همه اين دست‌ها هم اگر جست‌وجو كرديد، مي‌رسد به مراكز جاسوسي و اطلاعاتي دشمنان اسلام؛ نه دشمنان ايران، نه دشمنان شيعه فقط؛ دشمنان اسلام. آن تشيعي كه ارتباط به ام‌آي‌شش انگليس داشته باشد، آن تسنني كه مزدور سي‌آي‌اي امريكا باشد، نه آن شيعه است، نه آن سني است؛ هر دو ضد اسلامند. ما ۳۵ سال است در جمهوري اسلامي اين فرياد را داريم مي‌زنيم؛ فقط هم نمي‌گوييم، عمل مي‌كنيم" حجت را برای نوشتن و گفتن درباره این جریان بر ما تمام می کند.

طیف هیئت های مردمی، توده مد نظر جریان شیعه نزدیک به لندن بوده اند و با توجه به خیل عظیم هیئت های عزادرای در کشور که در دو ماه محرم و سفر به دلیل موسم و فصل عزارداری برای سید و سالار شهیدان، فصل شکار این جریان است. هیئت های تشکیل شده توسط جریان شیعیان لندنی با توجه به نداشتن هیچ گونه خط قرمز برای جذابیت و جذب ، تنها پس از مدتی به یکی از شلوغ ترین محل های آمد و شد جوانان بدل می شود که در بلند مدت و با محفل های مناسبتی و هفتگی با کار طولانی مدت فکری در لوای عزارداری و برگزاری مراسم جشن، یک شیعه بشدت تندرو را نسبت به اهل سنت و بدعت پذیر در مراسم عزادرای اهل بیت تحویل فضای فرهنگی کشور می دهند.

مکرر بیان نمودن احادیث جعلی و غیر جعلی مبنی بر دشمنی با دشمنان اهل بیت و تعمیم دادن آن به اهل سنت، تکفیر و بی احترامی به مقدسات آنها و عدم تفسیر درست احادیث منطبق بر زمان خاص، این جوانان سراسر احساس را در مقابل رهبری قرار می دهد که در صحبت های خود دائما حرف از وحدت با برادران مذاهب دیگر اسلامی می زنند. کار به اینجا ختم نمی شود و شبهه های سیاسی-مذهبی آن چنان حرفه ای به صورت خوراک هفته ای به این جوانان داده می شود که دقیقا پروژه "شیعه ضد حاکمیت" به منصه ظهور در می آید و پس از مدتی جوان عاشق معارف اهل بیت، به یک "هیئتی ضد انقلاب" تبدیل می شود.

رهبری انقلاب طی چند سال گذشته بیشترین کلید واژه ای که پس از "فتنه" و "پرونده هسته ای" در صحبت های خود استفاده نموده اند، بحث "وحدت میان مذاهب اسلامی" و "حرمت توهین به مقدسات اهل سنت" بوده که در جوانان جذب شده در هیئت های نزدیک به طیف انگلیسی کورانی از تناقضات بین آن چیزی که در هیئت فرا گرفته و صحبت های رهبر تنها حکومت شیعی جهان ایجاد می کند.

«جفري هالورسون» _نظريه‌پرداز و پروفسور دانشگاه آريزوناي آمريكا- در مهم‌ترين قسمت از نظريه خود اين موضوع را مطرح مي‌كند كه ما براي موفقيت در مقابل حكومت ايران، بايد از ماجراي كربلا به نفع خويش بهره‌برداري كنيم . آن‌هم به اين شكل كه از تمام امكانات خويش براي «يزيد» معرفي كردن «حكومت ايران» استفاده نماييم.در ادامه هالورسون نكته جالبي را بيان مي‌كند. او معروف‌ترين «جريان شيعي انگليسي» كه هم‌اكنون در كربلا و نجف و در برخي از شهرهاي مذهبي ايران به عنوان شيعه ضدحاكميت فعاليت مي‌كند را به عنوان بهترين كاراكتر براي ايفا نمودن نقش طرفداران امام‌حسين و مقابله با يزيد ساختگي يعني نظام مقدس جمهوري اسلامي معرفي مي‌كند.

اين تئوري‌پرداز امريكايي، براي اثبات مناسب بودن اين نقش براي «جريان شبه شيعه»، دليل‌هاي متعددي عنوان مي‌كند؛ از جمله: سيد بودن رهبر اين جريان، اهل كربلا بودن اكثر طرفداران اين طيف، منتقد بودن آنها نسبت به نظام ايران، منتسب دانستن رهبر اين جريان به عنوان «امام يكي از درشهرهاي مركزي ايران» و اينكه شايعه كشته شدن او به وسيله سم و به دست حكومت ايران، بهترين دستاويزي است كه ايفاي نقش لشكر اوليا را در اين سناريوي مخوف براي اين طيف مناسب جلوه مي‌نمايد.

در پايان اين مقاله پرفسور دانشگاه امريكا به سناي امريكا پيشنهاد كمك به اين جريان به وسيله وسايل ارتباط جمعي از جمله شبكه‌هاي ماهواره‌اي، اينترنت و سايت‌هاي خبري در جهت ترويج افكار اين جريان را مي‌دهد. بررسي رشد فزاينده و چشم‌گير شبكه‌هاي ماهواره‌اي وابسته به جريان شيعه انگليسي و همچنين تحركات جهت‌دار مرجع خودخوانده اين جريان در تحريك جوانان عليه نظام، فعاليت‌هاي مستمر و براندازانه در سطح برخي مراكز استان‌ها، تبليغات چشمگير در پياده‌روي امسال در كربلا و نجف خود گوياي اين نكته اساسي است كه غرب همچنان براي براندازي جمهوري اسلامي ايران طرح‌ها و برنامه‌هاي مهمي را در دست اقدام دارد كه در صورت تغافل از آنها اتفاقاتي پيچيده‌تر از شهرآشوب سال ۸۸ دامن نظام و انقلاب را خواهد گرفت.

نقطه مقابل طیف شیعه لندنی؛ خندوانه و تلاش برای وحدت

در شبکه های اجتماعی بلافاصله پس از فاجعه منا، جو شدیدی توسط این طیف منحرف شیعه بر ضد اهل سنت شکل گرفت و حتی قصد داشتند در برنامه ای هماهنگ افکار عمومی شیعه کشور را در عید غدیر غم بر ضد اهل سنت تحریک کنند. اما پس از ناکامی در این برنامه خود سعی نموده اند فاجعه منا را به طور هماهنگ به سنی مذهب بودن تعداد زیادی از مردم عربستان به جای حکومت وهابی آنها، ربط دهند و به اصطلاح آدرس و کد غلط از این فاجعه بدهند. در حادثه دردناک منا، از ایران نزدیک به ۱۰۰سنی کشته و زخمی شدند که عدم برجسته شدن این مورد در رسانه های داخلی طی روزهای پس از این فاجعه، مانع از زدودن فضای غبار بین مذاهب اسلامی گردید.
برنامه خنداونه که این روزها، آخرین اجراهای فصل دوم خود را می گذراند در هفته گذشته میزبان مردم دیار سیستان بود که از قضا سنی مذهب نیز بودند. در این برنامه که بر اساس نبوغ "رامبد جوان" لباس بلوچی را نیز چاشنی برنامه خود نموده بود، توانست (پس از فاجعه منا که توسط طیف "شیعیان انگلیسی" برنامه ای برای اختلاف هر چه بیشتر بین شیعه و سنی پدید آمده بود، ) فضای کشور را تلطیف کرده و به سمت وحدت هر چه بیشتر به واسطه برنامه پربیننده خود ببرد.

فرصت مغتنم آنتن برنامه ای که در مسابقه پیامکی خود گاها از پربیننده ترین برنامه های تاریخ سیما پیش افتاده به خوبی و زیرکی در اختیار پرچم پر برکت اتحاد بین شیعه و سنی قرار گرفت و بازتاب آن چند روز پس از فاجعه منا و همچنین فعالیت بی امان توپخانه رسانه ای شیعیان انگلیسی این بود که تبلیغات آنها را حداقل بی اثر کند.
قرار گرفتن اهل سنت به عنوان بازیگر اصلی برنامه ای که در حکومت شیعی بیشترین بیننده را دارد، نه تنها از اختلافات می کاهد بلکه احساس مورد توجه قرار گرفتن و فرصت برابر با مذهب برتر کشور را برای سنی های ایران به ارمغان می آورد. پتانسیل اهل سنت ایران در مواجهه با وهابیت و سوگیری بیشتر در راستای آرمان های انقلاب، از ابتدای انقلاب آنچنان که باید و شاید مورد توجه قرار نگرفت و برای جبران کم کاری های شکل گرفته صرفا باید از اقدامات جهشی _ یعنی چیزی شبیه به آنچه که در برنامه "خندوانه" اتفاق افتاد- روی دهد تا در آستانه محرم فضای مانور رسانه ای از شیعیان انگلیسی گرفته شود.

جامعه میلیونی اهل سنت ایران که کارنامه درخشانی را در جنگ تحمیلی با تقدیم شهدای پر شمار به ثبت رسانده اند، اینک دشمن فرضی شیعیان انگلیسی برای گرم کردن تنور اختلافات در ایران و در مرحله بعدی خاورمیانه بوده که بتواند با تحریک آنها، جامعه ۱/۴ میلیارد نفری مسلمین را نیز تحریک نماید.
علی قلهکی
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علیرضا
جالب بود . تحسین کار خوب خود تحسین برانگیز است.