جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱

دیدار وزیر دفاع با مقام ارشد چین

پنجشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۳:۱۵
کد مطلب: 450102
وزیر دفاع با اشاره به اینکه همکاری‌های ایران و چین در تمامی زمینه‌ها از جمله در بخش‌های دفاعی وارد مرحله جدیدی شده است؛ گفت: همکاری‌های دو کشور تا سطوح راهبردی گسترش یابد.
به گزارش جهان به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، سردار حسین دهقان وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در دیدار دریاسالار جین گوا جانشین رئیس ستاد کل ارتش جمهوری خلق چین با وی که در محل وزارت دفاع کشورمان انجام شد، طی سخنانی با اشاره به اراده سیاسی رهبران دو کشور بر ایجاد روابطی پویا، فعال میان ایران و چین ابراز امیدواری کرد: توسعه روابط دفاعی میان دو کشور، تحکیم ثبات و امنیت بیشتر در دو سوی قاره پهناور آسیا را رقم زند.
 
دهقان در این دیدار گفت: آمریکا در کشور عراق و افغانستان مداخله کرد؛ این دو کشور را به اشغال خود درآورد و سپس به مردم وعده رفاه و امنیت داد، لیکن نتیجه این حضور اشغالگرانه را در تقویت و جنگ آفرینی جریان های تروریستی می بینیم.
 
دهقان، تجاوز عربستان و آمریکا به یمن را نکوهش کرد و گفت: تمام تلاش های آنان در مقابله با مقاومت و اراده پولادین مردم یمن به بن بست رسیده است.
 
وزیر دفاع با تائید اقدام روسیه در تهاجم علیه تروریسم در سوریه ابراز امیدواری کرد که اقدامات مثبت روسیه منجر به تغییرات اساسی در صحنه نبرد علیه تروریسم شود.
 
وزیر دفاع با اشاره به اینکه همکاری های ایران و چین در تمامی زمینه ها از جمله در بخش های دفاعی وارد مرحله جدیدی شده است؛ اظهار امیدواری کرد: همکاری‌های دو کشور تا سطوح راهبردی گسترش یابد.
 
در این دیدار دریاسالار جین گوا جانشین رئیس ستاد کل ارتش چین نیز طی سخنانی با ابراز خرسندی از سفر به تهران ودیدار با وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با ابلاغ سلام های گرم و صمیمانه وزیر دفاع جمهوری خلق چین به وزیر دفاع کشورمان از فرهنگ و تمدن ایران که تاثیر شگرفی در نقش آفرینی ایران در منطقه  برجای گذاشته است تمجید کرد.
 
جانشین رئیس ستاد کل ارتش چین با اشاره به راهبرد اصلی این کشور در حفاظت از صلح، ثبات و امنیت منطقه ای و بین المللی گفت: این راهبرد صرفا بر مبنای احترام و منافع متقابل چین با طرف های خارجی به اجرا در خواهد آمد.
 
وی با اشاره به جنگ یمن گفت: ما در یمن با هرگونه سلطه جویی، به کارگیری استانداردهای چندگانه و مخالفت با خواست مردم این کشور  که از سوی برخی قدرت ها اعمال می شود به شدت مخالفیم.
 
دریاسالار جین گوا همکاری های دوجانبه میان تهران – پکن را در راستای تحکیم صلح ، ثبات و امنیت منطقه ای و بین المللی ضروری ارزیابی کرد و بر لزوم اجرای هرچه سریع تر توافقات دفاعی – نظامی میان دو کشور تاکید کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *