جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱

اجلاس‌مقدماتی کنفرانس‌مونیخ در تهران

پنجشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۴۵
کد مطلب: 450097
اجلاس مقدماتی (CGM) کنفرانس امنیتی مونیخ با همکاری دفتر مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه شنبه بیست و پنجم مهرماه سال جاری و با هدف بررسی مجموعه مسائل منطقه به مدت یک روز در تهران برگزار می‌شود.
به گزارش جهان به نقل از فارس، اجلاس مقدماتی (CGM) کنفرانس امنیتی مونیخ با همکاری دفتر مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه شنبه بیست و پنجم مهرماه سالجاری و با هدف بررسی مجموعه مسائل منطقه به مدت یک روز در تهران برگزار می‌شود.
 
محمدجواد ظریف، فرانک والتر اشتاین مایر و جبران باسیل وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فدرال آلمان و لبنان و وزیران امور خارجه چند کشور منطقه و مقام‌های عالی‌رتبه سایر کشورها شامل وزرای خارجه پیشین، روسا و نمایندگان پارلمان‌ها و مدیران کانون‌های اندیشه دست اندرکار امور سیاسی و بین‌المللی و روسای شرکت‌های اقتصادی از ۶۰ کشور جهان در این اجلاس که در محل دفتر مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه برگزار می‌شود، حضور خواهند یافت.
 
در این اجلاس قرار است، وضعیت خاورمیانه و آثار و رویکردهای مختلف و متمایز بازیگران منطقه‌ای و اهداف کشورهای فرامنطقه‌ای و آثار ناشی از آن مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد.
 
در منطقه، قرائت‌های خشونت‌آمیز و غیر انسانی از عقاید مذهبی یک تهدید اساسی است.با توجه به تاثیر ارتباطات و گسترش امواج جهانی شدن ابعاد شگرف و عظیم تهدید پیش رو در حوزه کشورها محدود نمانده و سراسر منطقه و مناطق همجوار در آسیا و اروپا را در خواهد نوردید. موج عظیم مهاجرت‌هایی که اروپا را در حال حاضر درگیر خود کرده و اقدامات تروریستی در سرتاسر جهان در قالب‌ها و فراخوان اهداف گروه‌های تروریستی چون داعش نمونه‌ای از آثار یاد شده است. با نظر داشت ملاحظات اساسی و مهم فوق، اقدامات معطوف به مقابله و مهار تهدیدهای ناشی از بحران بایستی دارای ابعاد همکاری جویانه منطقه‌ای و بین‌المللی باشد. اینگونه اقدامات خود مستلزم همفکری و تشریک مساعی فکری بین کشورهای  مسئول و بازیگران منطقه‌ای با سایر طرف‌های نگران از این شرایط می‌باشد.
 
در این چارچوب جمهوری اسلامی ایران که به واسطه مواضع اصولی و ثابت خود در برقرای صلح و ثبات و مبارزه با کلیه اشکال تروریسم و افراطی‌گری همواره آماده تشریک مساعی و همکاری با کشورهای ذی‌مدخل در حوزه همسایگی و منطقه و سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی ذیربط بوده است، با همکاری کنفرانس امنیتی مونیخ که با برگزاری پنجاه و یک سال اجلاس سالانه در این خصوص فعال است، درصدد برآمده گامی در در جهت تبادل نظر و رایزنی پیرامون این مهم بردارد و در این چارچوب با برگزاری هم اندیشی با حضور سیاستمداران، محققان و پژوهشگران منطقه خاورمیانه و اروپا روندها، چشم‌اندازها و راه‌حل‌های احتمالی را مورد بررسی و تبادل نظر قرار دهند.
 
به گزارش جهان، پنجاه و دومین کنفرانس امنیتی مونیخ بهمن ماه سال جاری در مونیخ آلمان برگزار خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *