پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
‌لاریجانی:

راه‌اندازی نطنز در صورت عدم لغو تحریم‌ها

چهارشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۱۰
کد مطلب: 450086
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر طرف مقابل تحریم‌ها را لغو نکند کارخانه نظنز دوباره راه‌اندازی می‌شود.
به گزارش جهان به نقل از فارس، علی لاریجانی عصر امروز در مراسم یادواره 444 شهید انتظامی گیلان و سرلشکر شهید حسین همدانی در مسجد جامع این شهرستان با تسلیت ایام ماه محرم اظهار کرد: محرم یک صراط برای دلباختگان است.
 
وی، جلسات امام حسین (ره) را راهی نشانه‌گذاری شده برای رسیدن به کمال عنوان کرد و ادامه داد: محرم ماه جلا دادن به قلوب مسلمانان است و باید برای یافتن راه زندگی محرم را شناخت.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی با گرامیداشت شهدای انقلاب اسلامی به‌ویژه شهدای انتظامی گیلان عنوان کرد: در آستانه ماه محرم هستیم و امام حسین راهی را به نشان داد و مسیر اهل بیت را جاودان کرد.
 
وی با بیان اینکه سعادتی که در مکتب امام حسین (ع) ترسیم می‌شود مرگ با عزت در مقابل زندگی با ذلت است، ادامه داد: زمانی در گذشته زندگی با معنویت آغاز می‌شد، اما شرایط دنیا تغییر پیدا کرده و تمام سازوکار زندگی بر اساس غفلت است.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی تبیین کرد: امام علی (ع) فرمود مردم در خواب هستند و وقتی مردند بیدار می‌شوند و انسان پس از مرگ مجبور است حقایق را ببیند و شهدا در این دنیا حقایق را دیدند و راه را انتخاب کردند.
 
وی با بیان اینکه خداوند آخر ما را سعادت و شهادت قرار دهد، تصریح کرد: زمانی که نخستین قطره خون شهید به زمین می‌ریزد تمام گناهان او بخشیده می‌شود.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی مقام شهید در نظام اسلامی را بالا دانست و افزود: شهید به زندگی انسان روشنایی می‌دهد.
 
وی با اشاره به اینکه فرهنگ شهادت‌طلبی پس از انقلاب در کشور رشد کرده است، افزود: نیروی انتظامی محل تکیه مردم بوده و در جامعه ریشه دوانده است.
 
لاریجانی اضافه کرد: نیروی انتظامی در عرصه بوده و روحیه شهادت‌طلبی زمینه زنده بودن و حیات نیروی انتظامی است.
 
* مصاف سختی در صحنه بین‌المللی در موضوع هسته‌ای نداشتیم
 
وی با اشاره به موضوع هسته‌ای ایران گفت: مصاف سختی درباره انرژی هسته‌ای در صحنه بین‌المللی داشتیم و 12 سال با غرب در مسئله هسته‌ای درگیر بودیم و زور می‌گفتند و حاضر نبودند حقوق ملت را تأمین کنند.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ملت ایران راهی جز استقامت و پایداری نداشت، افزود: باید ایستادگی می‌کردیم تا فناوری هسته‌ای به جایی برسد.
 
* راه‌اندازی کارخانه نطنز در صورت عدم لغو تحریم‌ها
 
‌وی به بررسی برجام در مجلس اشاره کرد و گفت: برجام در محافل مختلف بررسی شد و با صراحت در مجلس تصویب کردیم و اگر طرف مقابل تحریم‌ها را لغو نکند کارخانه نظنز دوباره راه‌اندازی می‌شود.
 
لاریجانی درباره تصویب برجام در شورای نگهبان گفت: اکنون به بنده اطلاع دادند که شورای نگهبان برجام را تصویب کرده است.
 
وی افزود: شرایط اقتصادی باید پویا شود کشور ما به لحاظ اقتصادی مشکل دارد و اگر می‌خواهیم در صحنه بین‌المللی موفق شویم باید بنیه اقتصادی کشور را قوی کنیم.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شعار عاشورا «مردن با عزت بهتر از زندگی با ذلت است»، بهترین شعار تغییر دل‌هاست، تصریح کرد: دنیای امروز دنیای غفلت و شهوت بوده و این امر موجب دور شدن انسان‌ها از سعادت شده است.
 
وی گفت: فرهنگ شهادت پس از انقلاب اسلامی در دامان خانواده‌های ما رشد کرد و شکل گرفت و نیروی انتظامی به خاطر ماموریت‌های مختلف خود در زمینه‌های امنیتی در کشور و مبارزه با اشرار و روحیه مجاهدت‌طلبی و پیروی از راه شهدا موجب زنده ماندنش در دل مردم شده است.
 
* دشمن را متوجه کردیم که نباید با زبان زور با ما صحبت کند
 
لاریجانی با تأکید بر اینکه در شرایط کنونی باید به چند موقعیت حساس توجه کنیم، افزود: مصاف جدی کشور در زمینه مذاکرات هسته‌ای با غرب یکی از مسائل مهم بود و آنها دوازده سال درگیر این مصاف بودند که ایران را از پیشرفت باز دارند اما ما در این مدت با ایستادگی و تحمل دشمن را متوجه کردیم که نباید با ما با زبان زور صحبت کند.
 
وی ادامه داد: ما با ایستادگی و تحمل سختی‌ها موجب شدیم تا کار هسته‌ای پیش برود و آنها در این مدت تنها تلاش کردند جلوی پیشرفت کشور را بگیرند و با تهدید بر اعمال تحریم‌ها پافشاری کردند اما ایران اسلامی اکنون از این مراحل عبور کرده است.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اکنون شرایط ما در منطقه بسیار حساس است، خاطرنشان کرد: امروز موضوع اقتصادی بسیار اهمیت دارد و باید قبول کنیم که وضعیت اقتصادی ما دارای چالش است.
 
وی افزود: اشتغال نداریم و تولید ما ضربه خورده و باید با مدیریت فعالانه ادامه دهیم تا کشور رونق پیدا کند، مدیریتی که بتواند سرمایه‌ها را جذب کند.
 
* لزوم تصویب قانون برای خروج از رکود
 
لاریجانی با اشاره به اینکه باید برای خروج از رکود قانون تصویب شود، یادآور شد: امسال برای برطرف شدن مشکل آب روستاهای شمالی 500 میلیارد دلار بودجه در نظر گرفته شده است.
 
وی تشریح کرد: برای چایکاران نیز تدابیری اندیشیده شده و اگر خواهان سربلندی کشور هستیم و می‌خواهیم در برابر ستم‌های دشمن در صحنه‌های بین‌المللی سربلند باشیم باید بنیه اقتصادی کشور را قوی کنیم.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اگر در بنیه اقتصادی کشور ضعف داشته باشیم، نمی‌توانیم اهداف کشور را پیش ببریم ما کشور حسینی هستیم و باید این ارزش‌ها را گسترش دهیم.
 
وی با اشاره به اینکه ما نیازمند اقتصاد قوی و سالم هستیم که تولید ثروت کند، خاطرنشان کرد: گیلان استان مستعد، باظرفیت و دارای نمایندگان فعالی است که برای احقاق حق استان تلاش‌های خوبی دارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *